تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۹
سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که در این اتحادیه، اجماع بر این است که باید مذاکرات و تماسها با ایران ادامه داشته باشد.
اتحادیه اروپا: مذاکره با ایران باید ادامه داشته باشد
به گزارش حدید نیوز؛ ،پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه ضمن ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، وقیحانه مدعی شد که تهران، «با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همکاری کامل داشته باشد.

استانو به شبکه خبری الجزیره گفت: در اتحادیه اروپا اجماع بر این است که باید مذاکرات و تماسها با ایران ادامه داشته باشد.

وی در عین حال ادعا کرد که  در حال حاضر، ایران باید «تعامل شفافی» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد.

سازمان انرژی اتمی ایران نیز امروز اعلام کرد که «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی بلندپایه از آژانس، بعدازظهر فردا (جمعه) ۱۲ اسفندماه به تهران سفر خواهد کرد. 
 
در این اطلاعیه آمده است: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به دعوت محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سفر ۲ روزه علاوه بر مذاکره با اسلامی با دیگر مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و ملاقات خواهد کرد.  
  
براساس اعلام سازمان انرژی اتمی، مدیر کل آژانس پس از انجام دیدارها و مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر روز شنبه ۱۳ اسفندماه، تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد.  

در همین ارتباط، جوزپ بورل نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها، چندی پیش فی از ادامه تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای برجام خبر داد.

وی با تکرار مواضع مداخله جویانه غربی‌ها در امور داخلی ایران و اتهام‌‎زنی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: «سرکوب جنبش‌های داخلی به ویژه زنان، استفاده از مجازات اعدام، ارسال تسلیحات به روسیه اگر چه که آنها آن را انکار می‌کنند (اما) شواهد زیادی در این باره وجود دارد، اینها محیطی را ایجاد کرده است که توافق هسته‌ای را سخت‌تر کرده است».

اظهارنظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت مذاکرات وین در شرایطی مطرح شده که نقض عهد طرف‌های غربی به تعهداتشان در توافق هسته‌ای برجام همچنان ادامه دارد و آنها بی توجه به این موضوع، جمهوری اسلامی ایران را ناقض تعهدات برجامی می‌خوانند.
http://hadidnews.com/vdcaeine.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما