تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۳
طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجارب فرهنگیان و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی، استمرار خدمت کارکنان صرفاً در واحدهای آموزشی و در پست‌های آموزشی با درنظر گرفتن شرایط و ضوابط مربوط ، بلامانع است.
مزایای رتبه‌ بندی معلمان برای کدام بازنشستگان لحاظ می‌شود؟
به گزارش حدید نیوز، در بخشنامه‌ای که ماه گذشته، عباس نجار رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده آمده است:

پیرو بخشنامه ۲۴ اسفند ۹۸ و با عنایت به بند «الف» ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از ۳۰ سال بازنشسته کنند، لذا مراتب ذیل جهت اقدام مقتضی ابلاغ می‌شود.

شرایط استمرار خدمت در آموزش و پرورش

۲-به استناد ماده ۷۸ قانون استخدام کشوری، میزان حقوق بازنشستگی عبارت است از؛ میانگین حقوق و مزایای مشمول کسور دو سال آخر خدمت مستخدم که به ازای هرسال خدمت مازاد بر ۳۰ سال نیز ۲.۵ درصد به حقوق بازنشستگی افزوده می‌شود.

لذا به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجارب همکاران و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی، استمرار خدمت کارکنان صرفاً در واحدهای آموزشی و در پست‌های آموزشی حسب تشخیص و موافقت در کمیته راهبری توسعه مدیریت استان و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و ضوابط متعددی از جمله نیاز و ضرورت استان، کارایی، عملکرد و توانایی فرد، عدم وجود مازاد نیرو در رشته شغلی موردنظر و ... بلامانع است.

۲- افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) به بعد به‌افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند، از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار و احکام بازنشستگی آنان برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

استمرار خدمت کارکنان مشاغل اداری امکان‌پذیر نیست

٣- به استناد بخشنامه ۲۵ آذر ۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور، استمرار خدمت کارمندان شاغل در مشاغل اداری، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین تر در مشاغل تخصصی و غیرتخصصی با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذی‌نفع و ۳۵ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی کمافی‌السابق امکان‌پذیر نیست، لذا از هرگونه مکاتبه در خصوص استمرار خدمت کارکنان مشاغل اداری (دارای پست مصوب سازمانی) خودداری کنید.

۴- لازم به یادآوری است از صدور ابلاغ بازنشستگی به تاریخ سی و یکم در شش‌ماهه اول سال خودداری شود.

منبع: ایسنا
http://hadidnews.com/vdca0yne.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما