تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
خانواده ها و بازماندگان جنایت تروریستی ۳۱ شهریور اهواز از نظام حاکم آمریکا به دلیل حمایت از گروه تروریستی داعش شکایت رسمی اعلام کنند.
شکایت خانواده های حادثه تروریستی اهواز از آمریکا
به گزارش خبر۲۴، ایزدی دبیر کمیسیون پیگیری حقوقی موضوع شکایت از آمریکا، در نشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده های معزز شهدا و جانبازان حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، با اشاره به اعلام شکایت رسمی از د لت و مقامات آمریکایی به دلیل حمایت های گسترده و همه جانبه از گروه تروریستی داعش گفت: دشمنی آمریکا و متحدانش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با ملت ایران علنی شده و در طول این سالیان با جنایات متعدد بسیاری از زنان، مردان و کودکان بیگناه را به خاک و خون کشیده اند.

وی ادامه داد: دغدغه همه خانواده های شهدا و جانبازان این حادثه تروریستی ، پیگیری همه جانبه این شکایت و تلاش برای به نتیجه رساندن شکایت است.

ایزدی با اشاره به اینکه گروهک های مورد حمایت آمریکا تاکنون جنایات زیادی را علیه مردم کشورمان مرتکب شده اند، تصریح کرد: آنچه مسلم است، بیش از 40 سال است گروهک های تروریستی مثل سازمان منافقین اقدام به ترور آحاد مردم نموده به نحوی که در این جنایات مردان، زنان و کودکانی شهید و مجروح می شوند که همگی بیگناه هستند. 

وی افزود: در اقدام تروریستی که در مراسم  رژه شهریورماه سال 97 رخ داد نیز کودکان خردسال و زنانی به شهادت رسیدند که از عامه مردم بوده و بیگناه به شهادت رسیدند.

ایزدی با بیان اینکه خانواده های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی با جدیت پیگیر شکایت خود هستند، گفت: پیگیری حقوقی خون های مطهر ریخته شده در این حادثه و تلاش برای به نتیجه رساندن این پرونده و احقاق حق خانواده ها را با اهتمام و جدیت در دستور کار داریم و با توجه به جمع آوری مستندات و مدارک لازم، منتظر انجام بررسی ها و اقدامات قضایی در این راستا هستیم. 

بنا بر این گزارش در ادامه این نشست، سعدالله اقدامی پدر شهید خردسال «محمدطاها اقدامی» طی سخنانی با شرح واقعه و نحوه شهادت فرزند گرانقدرشان، گفت: تروریست های داعشی گروهک حرکة النضال مورد حمایت آمریکا و متحدانش در روز رژه نیروهای مسلح، با نهایت رذالت و از پشت سر مردم، زنان و کودکانی را که برای تماشای مراسم حضور داشتند را به رگبار بسته و عده ای را شهید و مجروح ساخت.

وی اضافه کرد: ما عهد کرده ایم که تا آخرین نفس و با تمام توان در جهت احقاق حق خود و محکومیت عاملان شهادت عزیزان مان آنچه در توان داریم را صرف کنیم تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد. 

اقدامی با انتقاد از کندی روند بررسی پرونده این حادثه، خاطرنشان کرد: پرونده اولیه در دادگاه استان خوزستان در حال بررسی است اما از روند کند و تاخیر در رسیدگی به پرونده گلایه داریم. البته پرونده دیگری نیز در دادسرای نیروهای مسلح نیز در جریان رسیدگی است که خانواده های شهدا و جانبازان حادثه اقدام به شکایت از آمریکا و سوئد ( به دلیل حمایت و پناه دادن به تروریست های این جنایت ) در دادگستری تهران نیز نموده اند.

وی  با انتقاد از برخورد دوگانه غرب با مسئله تروریسم، اظهار داشت: در غرب تروریست هایی که در جهت منافع استکباری مرتکب جنایت می شوند، تروریست خوب تلقی شده و مورد حمایت های همه جانبه هستد، اما کشانی که مقابل تروریسم می ایستند در نگاه غربی ها بد جلوه داده می شوند و لذا تقسیم خوب و بد در مقوله تروریسم، اقدامی مضحک و نشانه حمایت غرب از جنایتکاران است.

اقدامی در پایان با قرائت بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمایت های غرب از تروریسم، بیان کرد: ما خانواده های شهدا و جانبازان حادثه 31 شهریورماه اهواز از مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی می خواهیم با توجه به اینکه سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال مسئولیت جنایت را به عهده گرفته است، نسبت به محکومیت و اعمال اقدامات قانونی نسبت به این فرد که تحت حمایت آمریکا و در کشور سوئد سکونت دارد، اقدام بین المللی لازم را انجام دهند.

وی با قرائت سایر بندهای بیانیه، ادامه داد: از دولت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم  نسبت به قرار دادن سوئد در لیست حامیان تروریسم و محکوم نمودن افراد و مقامات دولت ها و کشورهایی که حامی و پناهگاه تروریست ها هستند، اقدامات لازم را صورت دهند.

پس از سخنان پدر محمدطاها، پور ابراهیمی وکیل پرونده شکایت از آمریکا، با بیان اینکه تمام مستندات و مدارک از طریق خانواده های شهدا و جانبازان حادثه به دادگاه ارائه شده است، گفت: از آنجاییکه در قوانین مصوب مجلس در سالهای 90 و 95 تشکیل دادگاه هایی با موضوعات نظیر حادثه اهواز در دستگاه قضایی کشور دارای جایگاه قانونی و صلاحیت رسیدگی است، لذا با توجه به نص صریح قانون شعبه 55 دادگاه حقوقی تهران برای رسیدگی به این شکایت در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر 24 دادخواست تنظیم شده به همراه مدارک و مستندات لازم به شعبه 55 دادگاه حقوقی مسقر در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران ارائه شده و اولین جلسه نیز روز 30 شهریورماه جاری برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه آمریکا به دلیل تآسیس داعش و حمایت و تجهیز این گروهک و همچنین گروهک تروریستی حرکت النضال، عامل اصلی و مورد خطاب شاکیان پرونده تلقی می شود، لذا در این راستا 500 صفحه اوراق و 120 صفحه سند دیگر به پرونده ضمیمه شده و اقامه دعوی حقوقی علیه آمریکا و سوئد به عنوان حامیان تروریسم را با جدیت پیگیر هستیم. 
 
http://hadidnews.com/vdciwpap.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما