تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: امسال علاوه بر مشارکت گسترده ستادهای مردمی، بیش از400 گروه جهادی و 50 نهاد و ارگان دولتی نیز در برپایی جشن بزرگ غدیر حضوری جدی و با شکوه خواهند داشت.
اعلام برنامه های دهه ولایت/ مشارکت مردم و جهادی ها در جشن غدیر
به گزارش حدید نیوز، سردار حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف برپایی جشن بزرگ غدیر و اعلام اسامی روزهای دهه ولایت و امامت، اظهار داشت:غدیر روز شادی اهل بیت عصمت و طهارت و همه دوستداران امیر المومنین(ع) است. این روز، طرحی برای مدیریت جامعه اسلامی و استمرار نبوت در قالب امامت به شمار رفته و درخشنده ترین روز در ایام دینی ماست.

وی افزود: انقلاب اسلامی تداوم راه غدیر است و معتقدیم غدیر پاسخگوی نیازهای جامعه بشری و آینده ساز است، لذا برای این مراسم دو هدف بزرگ را طراحی کرده ایم.

ظریف منش ادامه داد: هدف اول بازیابی جایگاه رفیع غدیر در زندگی فردی، اجتماعی، ملی و جهانی است و در هدف دوم نیز تبیین فلسفه غدیر و ترویج حقیقت غدیر برای مدیریت جوامع بشری است.

وی با تشریح برنامه های دهه ولایت یادآور شد: همه اقشار، نهادها، بسیاری وزارتخانه ها، ائمه جمعه و جماعات و تشکل های مردمی در اقصی نقاط کشور در برپایی جشن بزرگ غدیر مشارکت دارند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر اضافه کرد: به جرأت می‌توان گفت هیچ روزی به حجم آداب و اعمال توصیه شده توسط اهل بیت به اندازه روز غدیر نیست. انقلاب اسلامی تداوم غدیر است، بنابراین غدیر متعلق به گذشته نیست و آینده ساز بوده و سرنوشت آینده بشریت با غدیر پیوند خواهد خورد.

ظریف منش با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت تصریح کرد: ما دو هدف را برای بزرگداشت دهه ولایت و امامت در نظر گرفتیم که شامل بازیابی جایگاه غدیر در زندگی فردی، اجتماعی و جهانی افراد و دیگر تبیین و ترویج غدیر برای مدیریت جوامع بشری است. امروز موج عظیمی در جامعه اسلامی ایران برای برگزاری جشن غدیر راه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه قضیه غدیر قضیه ایجاد حکومت است، ادامه داد: ارزش غدیر برای آن است که با اقامه ولایت تمام انحرافات از بین می‌رود. ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است نه به معنای مقام معنوی. روز عید غدیر روزی است که پیامبر اکرم (ص) تکلیف حکومت را معین فرمود و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین نمود. در غدیر آمده است که بفهماند سیاست به همه ما مربوط است. زنده نگهداشتن این عید نه برای آن است که چراغانی بشود، قصیده خوانی بشود و مداحی بشود. همه این امور خوب است اما مسئله این نیست. مسئله این است که به ما یاد بدهند چطور تبعیت کنیم.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اعلام اسامی روزهای دهه امامت و ولایت تصریح کرد: : روز یکشنبه ۱۹ تیرماه روز عید غدیر به نام توحید، بندگی و اطاعت نامگذاری شده است و نام دیگر ایام به ترتیب شامل دوشنبه ۲۰ تیرماه ولایت ضمانت تحقق گام دوم انقلاب، ۲۱ تیرماه سه شنبه ولایت، عدالت و انتظار، چهارشنبه ۲۲ تیرماه ولایت و مردم سالاری دینی و پنج شنبه ۲۳ تیرماه ایثار و دفاع از حریم ولایت، جمعه ۲۴ تیرماه، ولایت، هدایت و عزت اسلامی، شنبه ۲۵ تیرماه ولایت محور وحدت امت اسلامی، یکشنبه ۲۶ تیرماه ولایت بصیرت، استکبار ستیزی، دوشنبه ۲۷ تیرماه غدیر، امامت و ولایت، سه شنبه ۲۸ تیرماه، قرآن و عترت و در نهایت چهارشنبه ۲۹ تیرماه اتمام دهه امامت و ولایت است.

ظریف منش شعار امسال را «لبیک یا رسول الله» خواند و گفت: یکی دیگر از شعارهای اجرایی دهه امامت و ولایت «هر خانه یک پرچم و یک غذا» و شعار دیگر همه پیام آوران رسول خدا برای اجتماع بشری باشیم، طراحی شده است.

وی به برخی از برنامه‌های این ستاد اشاره و تصریح کرد: آذین بندی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پهن کردن سفره‌های عیدانه، تجلیل از سادات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی غدیرشناسی، توزیع شیرینی و شکلات، اعزام مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه به اقصی نقاط کشور، برگزاری محافل شبی با قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی، اجرای پرده خوانی و نقالی، برگزاری مناسکی از جمله هدیه دادن، عیادت از بزرگان و بیماران بستری در آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، اجرای پویش‌های غدیری از جمله برنامه‌های عمومی این ستاد به شمار می‌رود.

سردار ظریف منش ادامه داد: برنامه‌های غدیر یک هفته زودتر و از تاریخ ۱۲ تیرماه آغاز شده است که برخی از برنامه‌های شاخص و ملی شامل برگزاری همایش راه روشن، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر مازنی، جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، باز سازی واقعه غدیر در ۱۴۰ نقطه کشور توسط شیعیان و اهل سنت، تجلیل از شهدای سادات، راه اندازی شاد پیمایی متعدد از جمله شادپیمایی بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران که از چهار راه ولیعصر تا پارک وی برگزار خواهد شد، می‌توان اشاره کرد. همچنین ۱۱۰ هزار کمک مومنانه را نیز در مناطق مختلف کشور خواهیم داشت. لازم به ذکر است یکی از ابتکارات سپاه پاسداران تهران برپایی ۱۱۰ پایگاه ایست بازرسی به عنوان ایست پذیرایی است تا با شاخه گل و شیرینی از مردم پذیرایی شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در پایان با پیش بینی افزایش تعداد جشن ها در اقصی نقاط کشور و روند صعودی سنت حسنه اطعام در این روز عزیز و گرامی، گفت: حدود 6 سال پیش آمار 70 هزار اطعام به ما رسید و این روند در سال گذشته به 13 میلیون اطعام رسید، امسال نیز پیش بینی می کنیم آمار آذین بندی، برگزاری جشن، برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی و اطعام در مساجد، محلات، پایگاه های بسیج، بقاع متبرکه و سایر اماکن روندی روبه فزونی خواهد داشت. 
http://hadidnews.com/vdccx1q1.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما