تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
پرسپولیس با باخت دو-صفر در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا حالا کار سختی برای اولین قهرمانی‌اش در این رقابتها دارد.
آیا شادی استقلالی‌ها از باخت پرسپولیس غیرطبیعی است؟
به گزارش حدیدنیوز، هواداران میلیونی پرسپولیس امروز صبح را با امید نزدیک شدن به جام قهرمانی آغاز کردند.
 
بازی کاشیما-پرسپولیس علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین دیدارهای تاریخ باشگاه پرسپولیس بود یکی از دیدارهای مهم تاریخ فوتبال ایران نیز محسوب می شد.
 
اهمیت بازی آنقدر زیاد بود که در اکثر مدارس، کلاسها تعطیل شد و دانش آموزان به صورت دسته جمعی به تماشای بازی نشستند.
 
نتیجه بازی با دلخواه پرسپولیسی‌ها تفاوت زیادی داشت و آنها امیدشان به بازگشت تاریخی در دیدار برگشت است.
 
در کنار ناراحتی پرسپولیسی‌ها از نتیجه بازی رفت موضوع دیگری که جلب توجه می کرد انتشار تصاویری از خوشحالی استقلالی‌ها از باخت نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا است.
 
در همین گزارش‌های تصویری منتشر شده از تماشای فوتبال در مدارس می توان چند تصویر از شادی کردن هواداران استقلال دید. در فضای مجازی هم گروهی از استقلالی‌ها از نتیجه به دست آمده ابراز خوشحالی کردند.
 
بله، این یک واقعیت است که گروهی از هواداران استقلال- البته نه همه آنها- از باخت پرسپولیس در کاشیما خوشحال اند.
 
در آنسو برای خیلی‌ها که در این مدت تلاش کردند به بازی امروز رنگ و بوی ملی بدهند دیدن چنین تصاویری شاید غیر طبیعی باشد.
 
آیا خوشحالی کردن استقلالی ها از باخت تیم هموطنشان در یک قدمی کسب یک افتخار مهم اتفاقی غیر طبیعی است؟
 
برای آنهایی که هوادار حرفه‌ای و سابقه‌دار فوتبال‌اند این موضوع اصلا نامتعارف نیست.
 
تقریبا در تمام دنیا هم این موضوع جریان دارد، هواداران پروپاقرص باشگاهی اصلا نگاه ملی به رقابتهای بین المللی باشگاهی ندارند. مثال در این باره زیاد است.
 
۲۶ می ۱۹۹۹ یکی از روزهای فراموش نشدنی فوتبال جهان است؛ روزی که منچستر یونایتد با بازگشتی معجزه‌آسا بازی باخته مقابل بایرن مونیخ را برد و یکی از تاریخی‌ترین قهرمانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خودش ثبت کرد. فردای آن روز منچسترسیتی در یکی از دسته‌های پایین‌تر فوتبال انگلیس بازی داشت و اکثر هواداران سیتی از قهرمانی حیرت انگیز همشهری شان در اروپا ناراحت بودند.
 
در اکثر کشورهای صاحب فوتبال هم بارها این اتفاقات رخ داده و می‌دهد. هواداران رئال از موفقیت بارسلونا در اروپا ناراحت می شوند و بالعکس.
 
در سال ۱۹۹۸ در فینال لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید با تک گل پدراگ میاتوویچ یوونتوس را شکست داد و قهرمان شد. میاتوویچ با ناکام گذاشتن یووه به قهرمان سایر هواداران باشگاه‌های ایتالیایی مخصوصا اینترمیلان تبدیل شد و برخی هواداران به مدیران پیشنهاد می دادند که این بازیکن یوگسلاو را به خدمت بگیرند.
 
جای دوری نرویم، از زمانی که کاشیما خود را به فینال لیگ قهرمانان  آسیا رساند، هواداران "اوروا ردز" دیگر تیم ژاپنی حمایت خود را از پرسپولیس اعلام کردند.
 
همانطور که برخی پرسپولیسی‌ها در اردیبهشت ۱۳۷۸ به ورزشگاه آزادی آمده بودند که با تشویق دالیان چین و رضا شاهرودی بازیکن ایرانی این تیم شاهد باخت رقیب همشهری‌شان باشند امروز گروهی استقلالی آرزوی ناکامی تیم رقیبشان را داشتند.
 
در واقع آنچه استقلالی‌ها امروز بروز دادند بارها در جهان فوتبال مشاهده شده است. هرگز نمی‌توان به دیدارهای باشگاهی برچسب ملی زد.
 
منبع: وب سایت برنامه نود http://hadidnews.com/vdceno8x.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما