تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
دادستان تهران گفت: ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت کشور و خسارت زدن به اموال عمومی و اماکن مردم جرم‌هایی است که مجازات سنگینی دارد و مطمئن باشند به مجازات سنگینی محکوم خواهند شد.
جزییات جدید از حادثه خیابان پاسداران از زبان دادستان تهران /عامل شهادت سه مامور ناجا در اولین فرصت محاکمه می‌شود
 به گزارش حدیدنیوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه همایش بهداشت عمومی و امنیت غذایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهداشت عمومی و امنیت غذایی یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است، با همکاری وزیر بهداشت و همکارانشان تصمیم گرفتیم در این حوزه با گسترش بازدیدهای میدانی ورود جدی تری داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اهمیت اعمال مجازات‌های بازدارنده ادامه داد: مراکز بهداشتی و تولید اغذیه باید خود را با مقررات قانونی تطبیق دهند و در این زمینه کارگروهی متشکل از تعدادی از معاونین دادستانی و وزارت بهداشت تعیین شده که ان‌شالله تا قبل از سال مقدمات آن فراهم شود تا مردم در زمینه تغذیه، بهداشت، دارو و درمان دغدغه کمتری داشته باشند.
 
دولت آبادی افزود: مردم در صورت مشاهده تخلفات موارد را به ستاد خبری وزارت بهداشت و یا دادسرای جرایم پزشکی اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد شود.
 
دادستان تهران با تاکید بر اینکه بازدیدهای میدانی می‌تواند زمینه ساز اقدامات موثرتری باشد، خاطرنشان کرد: پنج شنبه گذشته با حضور معاونین وزارت بهداشت بازدیدهای دوره‌ای و میدانی را به انجام رساندیم، ان شالله با تشکیل این کارگروه ورود جدی تری خواهیم داشت.
 
جعفری دولت آبادی گفت: دادسرای ویژه در تهران به جرایم و پرونده‌ها در زمینه بهداشت عمومی و امنیت غذایی با حضور قضات متخصص رسیدگی می‌کند البته در گذشته نیز این دادسرا بوده و با جدیت پای کار هستند.
 
جعفری دولت آبادی در ادامه در پاسخ به سئوالی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اغتشاشگران خیابان پاسداران تهران اظهار کرد: بلافاصله روز پس از حادثه یک تیم قضایی گسترده‌ای تعیین و از تمامی متهمان تحقیق شد.
 
وی با تاکید بر اینکه جدی، سریع و دقیق بودن در تحقیقات مورد توجه همه قضات است، افزود: اولین نتیجه این اقدامات صدور کیفرخواست عامل شهادت سه نفر از ماموران ناجا ظرف چند روز گذشته بود.
 
دادستان تهران تصریح کرد: شب گذشته نیز با رییس کل دادگستری استان تهران صحبت شد تا تلاش شود در اولین فرصت ممکن و با توجه به قوانین و مقررات موجود، محاکمه انجام شود.
 
وی بیان داشت: در مورد برخی از متهمان دیگر که بعدازظهر و شب آن حادثه با ماشین به مقرهای نظامی و کلانتری حمله کردند نیز شناسایی و تحقیقات شروع شده است.
 
جعفری دولت آبادی افزود: ظرف یک هفته تا ده روز آینده در مورد متهمان اصلی و کسانی که ممکن است دلایل کمی علیه آن‌ها باشد را بتوانیم تعیین تکلیف کنیم.
 
وی به همه کسانی که در این حادثه ورود کرده و امنیت کشور را بهم ریختند هشدار داد که اینبار با آن‌ها مدارا نخواهد شد.
 
داستان تهران تاکید کرد: عوامل اصلی و پنهان که ممکن است در این دستگیری عوامل اخیر شناسایی نشده باشند را نیز به نهادهای امنیتی اعلام کردیم.
 
وی افزود: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی این پرونده زودتر به نتیجه برسد و متهمان اصلی را به سزای اعمال خودشان برسانند.
 
جعفری دولت آبادی گفت: به قضات ناظر تاکید کردیم، به خانواده این‌ها هم اطلاع رسانی شد و مساعدت‌های لازم صورت گرفت.
 
وی اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی در رابطه با این پرونده را موید نظام پیشرفته حقوقی کشورمان دانست و بیان داشت:با کسانی که آشوب‌ها را ایجاد کردند نظام اسلامی در عین حال به حقوق آن‌ها هم توجه دارد.
 
دادستان تهران ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی و پلیس در این بخش کمک‌های بیشتری به دادسرای تهران کنند تا هرچه سریعتر تحقیقات به اتمام برسد.
 
وی ادامه داد: ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت کشور و خسارت زدن به اموال عمومی و اماکن مردم جرم‌هایی است که مجازات سنگینی دارد و مطمئن باشند به مجازات سنگینی محکوم خواهند شد.
 
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه یکی از معاونان را مامور کرده ایم با حضور در محل با مردمی که آسیب دیدند ملاقات کرد، گفت: تعدادی از مردم اتومبیل‌ها و خانه هایشان آسیب دیده که شکایت از آن‌ها اخذ شده است و به این پرنده نیز جداگانه در کنار این پرونده رسیدگی خواهد شد.
 
وی در بیان جزییات دیگر پرونده تصریح کرد: برای کسانی که در اتوبوس و قبل از حادثه حضور داشتند دستور قضایی صادر شده که تحقیقات انجام شود ولی راننده فردی بوده که به شهادت ماموران نیروی انتظامی اعتراف کرده است، اما تحقیقات قضایی ما در رابطه با سایر افرادی که احتمالا حضور داشتند ادامه دارد.
 
دادستان تهران افزود: صندلی‌های اتوبوس برداشته شده بود و در واقع این اتوبوس به مقر فرماندهی اشوبگران تبدیل شده بود و از دستگاه اطلاعاتی کشور خواسته ایم روی این مسئله متمرکز شود.
 
جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در این اتوبوس قبلا حضور داشتند و اینکه چرا صندلی آن را برداشته اند در دستور کار تحقیقاتی قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: مردم بدانند اگر در گذشته یکی دو مورد با این‌ها مدارا شده از باب ضعف نبوده بلکه از این باب بوده که جمهوری اسلامی می‌خواسته تلاش کرده و حجت را بر تمام حنایت‌ها تمام کند، اما امروز دیگر جایی برای مدارا نیست و با تمام عوامل اغتشاش و آشوب برخورد خواهد شد.
 
دادستان تهران در پایان در رابطه با پرونده اخلالگران ارز گفت: در این رابطع ٢٧ نفر بازداشت شده اند و برخی از آن‌ها با قرار وثیقه بودند و همانطور که بانک مرکزی اعلام کرد این کار به آرامش بازار کمک کرده، اما تاکید می‌کنیم در عین حال که از با قاچاق ارز برخورد می‌کنیم باید راهکارهای اقتصادی کماکان مورد توجه مسئولان اقتصادی و دولت باشد.
منبع: میزان http://hadidnews.com/vdcc4eq1.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما