تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵
با گذشت ۱۱ روز از حادثه اسیدپاشی مرموز در پایتخت، متهم قفل سکوت را شکست و اعتراف کرد که به‌خاطر انتقام از دوستش دست به اسیدپاشی زده است.
انگیزه عجیب جوان اسیدپاش
 به گزارش حدید نیوز، این حادثه نیمه شب 31خرداد‌ماه رخ داد. آن شب جوان 19ساله‌ای همراه دوستش داخل خودروی اپتیما در یکی از خیابان‌های شرق تهران نشسته بودند که مرد جوانی سوار بر ماشینش به آنها نزدیک شد. او از جوان 19 ساله که روی صندلی شاگرد نشسته بود، خواست تا شیشه را پایین بیاورد و پس از آن به روی وی و خودروی اپتیما اسید پاشید و فرار کرد.
 
پس از این حادثه جوان مصدوم به بیمارستان منتقل و مشخص شد که از ناحیه صورت و دست دچار 12درصد سوختگی شده است. از سوی دیگر کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با بررسی‌های تخصصی متهم را شناسایی و دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها به اسیدپاشی اقرار اما درخصوص انگیزه‌اش سکوت کرده بود و حرفی نمی‌زد.
 
تا اینکه دیروز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و وقتی پیش روی قاضی قرار گرفت، از انگیزه‌اش برای اسیدپاشی گفت و مدعی شد: قربانی حادثه از دوستانم بود. خیلی با هم رابطه خوبی داشتیم تا اینکه مدتی قبل توهمات عجیبی سراغم آمد و تصور می‌کردم که دوستم خواهرم را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
 
همین شد که تصمیم گرفتم با تهیه اسید از او انتقام بگیرم.متهم چنین انگیزه‌ای را مطرح کرد و سعی داشت خود را مجنون نشان دهد اما وقتی قاضی گفت که برای اثبات ادعایش مدرکی دارد؟ متهم پاسخ منفی داد.
 
در ادامه قاضی به بازجویی از او ادامه داد تا اینکه پسر جوان گفت: دوستم(قربانی اسیدپاشی) چند‌ماه قبل با جوانی که خودروی اپتیما داشت، دوست شده بود. رابطه آنها به حدی صمیمی شد که دیگر با من کمتر رفت‌وآمد می‌کرد. از طرفی من فکر می‌کردم که دوستم مزاحم خواهرم شده بود. تصور می‌کردم دوست جدیدش یعنی راننده اپتیما روی او تأثیر گذاشته است.
 
 
وی ادامه داد: یک روز پیش از حادثه نزد دوستم رفتم و به او گوشزد کردم تا رابطه با دوست جدیدش را به‌هم بزند اما او قبول نکرد. دوستم از وقتی با او صمیمی شده انگار یک آدم دیگر شده. حتی بارها می‌دیدم که موسیقی لس‌آنجلسی گوش می‌دهد و این موضوع مرا اذیت می‌کرد. همه اینها باعث شد که از او کینه به دل بگیرم و نقشه اسیدپاشی بکشم.
 
یک روز قبل از حادثه اسید خریدم و آن را داخل ظرفی ریختم. آن شب دوستم را تعقیب کردم و وقتی دیدم راننده اپتیما به‌دنبالش آمده به سمت او رفتم و نقشه را اجرا کردم که بخشی از اسید روی ماشین اپتیما ریخت و به آن خسارت وارد شد. به گزارش همشهری، متهم پس از بازگو کردن انگیزه‌اش با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.
 
منبع: همشهری http://hadidnews.com/vdccp4q1.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما