تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
مصرف نوشابه های گازدار از سوی کارشناسان علوم تغذیه شدیدا نهی شده است.
اندر معجزات نوشیدنی های گازدار!+ عکس

با توجه به این که مصرف نوشابه های گازدار از سوی کارشناسان علوم تغذیه شدیدا نهی شده است و پی در پی به بیماران گوارشی و تنفسی با توجه به آمارهای مراکز درمانی و بهداشتی افزوده می شود اما روز به روز نسبت به مصرف این گونه از نوشیدنی ها افزوده می شود. 


به گزارش سرویس اجتماعی حدیدنیوز، « نوشیدنی های گازداز » مانند نوشابه های کوکاکولا، پپسی و ... از جمله نوشیدنی‌هایی است که با وجود آن که بارها از مضرات آن گفته شده اما هنوز سال‌هاست از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر دنیا به حساب می آیند! 



اما این نوشیدنی ها که چندان هم سلامت نیست موارد استفاده‌ی دیگری نیز در زندگی روزمره می‌تواند داشته باشد که کارشناسان علوم غذایی به چند مورد استفاده از این گونه نوشیدنی ها در خانه اشاره کرده اند که مورد بررسی قرار می دهیم. 


* برای خانم‌های خانه‌دار پاک شدن قابلمه‌های ته‌گرفته همیشه یکی از معضلات خانه‌داری به شمار می‌رود. اما می‌توان با کمی از نوشیدنی های " کوکاکولا- پپسی" این مشکل را برطرف کرد. برای این کار مقداری از این نوشیدنی را در قابلمه ته گرفته ریخته و آن را بجوشانید. به این ترتیب لکه‌های قابلمه از بین رفته و خیال خانم خانه راحت می‌شود.


* شاید شما هم گاهی اوقات از دیدن عکس‌های قدیمی لذت ببرید و دلتان بخواهد که چند تا از عکس‌های قاب گرفته روی میزتان حالت قدیمی داشته باشند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن چند تا از این عکس‌ها این است که با یک برس روی یک عکس را به نوشابه های گازدار نامبرده آغشته کنید و سریع آن را خشک کنید. این کار عکس‌های سیاه و سفید را به یک نسخه آنتیک و قدیمی تبدیل می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که عکس‌ها زیادتر نشوند هم‌چنین برای این کار ابتدا مطمئن باشید که نسخه دیگری از عکس‌ها را داشته باشید.

* یکی از دیگر موردهای استفاده از نوشیدنی های گازدار کوکاکولا و پپسی این هست که زمانی که مویتان را رنگ کردید و رنگ آن خیلی پررنگ از کار در آمده می‌توانید با آغشته‌کردن موهایتان با این نوشیدنی این رنگ را روشن‌تر کنید و از غلظت آن بکاهید. 


* یک خبر خوب هم برای کسانی که مجموعه‌های سکه و عتیقه دارند: می‌توان با نوشابه سکه‌های قدیمی و وسایل تزئینی را براق و تر و تازه کرد. 

* یک توصیه دیگر هم برای خانم‌های خانه‌دار: برای از بین بردن جرم کتری می‌توان کمی نوشابه در آن ریخت و چند ساعتی گذاشت تا جرم آن کاملاً از بین برود.


* یک مورد استفاده دیگر برای این گونه نوشیدنی هاکه شاید قبلاً هم شنیده باشید این است که تنها یک قوطی از آنها می‌تواند یک توالت را به خوبی تمیز کند. اسید موجود در این نوشیدنی تمامی جرم‌های این فضا را از بین می‌برد.

* پیچ و مهره‌های زنگ زده را هم می‌توان با چند ساعت قرار دادن در ظرفی حاوی نوشابه های گازدار به حالت نخستین بازگرداند.

* زیورآلات نیز با قرارگرفتن در یک لیوان نوشابه و سپس با استفاده از یک مسواک، جرم‌گیری و تمیز می‌شوند. البته زبورآلاتی که با سنگ‌ها و جواهرات بدلی تزئین شده باشند. 


خوب، با این همه موارد استفاده‌ای که این نوشیدنی گازدار دارد، انگار باید آن همه پیام های هشداردهنده در مورد نوشیدنی های گازدار را جدی گرفت .

گفتنی است نوشابه های گازدار ترکیبی از آب، مواد رنگی، طعم دهنده و گاز کربنیک یا دی اکسید کربن خوراکی است و مصرف مستمر آن باعث بروز اختلالات زیادی در فرد می شود.

پوکی استخوان، کهیر، عوارض تنفسی، گوارش،افزایش وزن، چاقی، بیماری های قلبی- عروقی، پوسیدگی دندان از شایع ترین اختلالاتی است که در اثر مصرف مداوم نوشیدنی های گازدار بروز پیدا می کند.

http://hadidnews.com/vdci.3apct1a5zbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما