تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
نهادهای نظارتی – امنیتی پرونده مافیای خودرو در ایران را بررسی کنند

از ارتباط با خاندان سلطنتی انگلیس تا راه اندازی فروشگاه به سبک آمریکایی

چرا پرونده مافیای واردات خودرو تا کنون در نهادهای نظارتی نظیر کمیسیون اصل نود و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی مورد بررسی دقیق قرار نمی گیرد.
از ارتباط با خاندان سلطنتی انگلیس تا راه اندازی فروشگاه به سبک آمریکایی
به گزارش حدیدنیوز- چرا پرونده مافیای واردات خودرو تا کنون در نهادهای نظارتی نظیر کمیسیون اصل نود و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی مورد بررسی دقیق قرار نمی گیرد.

بیش از 90 درصد واردات خودرو ایران در دست خاندان گرامی و شرکت های تابعه اش می باشد. این خاندان مافیایی که شرکت هایی نظیر آسان موتور،اطلس خودرو،شرکت وارد کننده خودرو چینی جیلی، نمایندگی کوماتسو و.... به همراه شرکت مواد غذایی گلستان توانسته مافیایی عظیم در 2 حوزه خودرو و مواد غذایی ایجاد کند.

تنها برند خودرویی که نامش به عنوان استفاده کننده از ارز مرجع فاش شده است، هیوندای است. ۱۰ مدل این برند کره ای توانستند برای حضور در خیابان های ایران ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی را ( با توجه به گرانی ارز) مالک شوند. اما واردکننده اصلی هیوندای چه کسی است؟

«خاندان گرامي» را سلطان واردات خودرو كشور خطاب كرده اند.هرچند در حال حاضر نسل سوم از «خانواده گرامي‌هاي تاجر»، واردات خاندان را برعهده گرفته و مديريت مي‌كنند، اما نگاهي به شجره‌نامه آنها نشان مي‌دهد كه پدربزرگشان از همان ابتدا تاجري بنام در حوزه چاي و برخي مواد غذايي بوده است.البته هنوز هم «گرامي‌ها» سنت پدربزرگ را حفظ كرده و چاي و برخي ديگر از مواد غذايي را تحت برند «گلستان» تجارت مي‌كنند. با اين حال، اين روزها «گرامي‌ها» را بيشتر با واردات خودرو مي‌شناسند و هرجا صحبت از «هيوندايي موتورز» و «كياموتورز كره» به ميان مي‌آيد، نام اين خاندان است كه مي‌درخشد!

 روزگاري ميتسوبيشي، دوراني كوماتسو و حالا نيز هيوندايي و كيا و البته جيلي! اين كارنامه كاري «گرامي‌ها» در حوزه واردات خودروست كه شروع آن به حول و حوش سال 1990 ميلادي برمي‌گردد.

«آسان موتور» و «اطلس خودرو» دو شركت بزرگي به شمار مي‌روند كه تحت مديريت خاندان «گرامي» به واردات خودرو مشغولند و اولي محصولات هيوندايي را وارد كشور مي‌كند و دومي نيز خودروهاي كيا را.«گرامي‌ها» البته به جز اين دو، شركتي ديگر را نيز به نام «آسان خودرو» تشكيل داده‌اند، كه نماينده رسمي «جيلي موتورز» چين محسوب مي‌شود و محصولات اين خودروساز را به تازگي وارد ايران كرده است. اگر نگاهي به آمار واردات خودرو بيندازيم، متوجه مي‌شويم هم اكنون بيش از 90 درصد خودروهاي وارداتي به كشور را اين سه شركت به خصوص «آسان موتور» و «اطلس خودرو» برعهده دارند و به همين دليل بايد «گرامي‌ها» را سلطان واردات خودرو به ايران ناميد

گفتنی است طی 6 ماهه اول سال 91 مجموعاً 19380 دستگاه خودرو به ارزش 429 میلیون دلار خودرو وارد کشور شده و بیشترین این خودروها از کشورهای امارات، کره و کویت وارد شده است است.

دو شرکتی که بیشترین خودرو را در نیمه اول91 وارد کرده اند، آسان موتور و اطلس خودرو هستند و جالب اینکه ای دو شرکت متعلق به یک نفر با نام سید احمد گرامی است!

دو شرکت مجموعاً واردات 6194 خودرو و حدود 32 درصدکل خودرو های وارداتی 6 ماهه اول سال 91 را به ارزش 101 میلیون دلار در اختیار داشته است.

نکته قابل توجه اینکه در6 ماهه اول سال 91 بیش از دو و نیم میلیارد دلار ثبت سفارش برای واردات خودرو صورت گرفته است اما مجموعاً 429 میلیون دلار خودرو واردکشور شده است.

لازم به یادآوری است افرادی که موفق به ثبت سفارش واردات خودرو می شوند، می توانند تا شش ماه و یکبار قابل تمدید، خودروهای ثبت سفارش شده را ترخیص کنند.

در ماه های گذشته و با ممنوع شدن مقطعی واردات خودرو، امتیاز ثبت سفارشهای انجام شده در ماه های گذشته ارزش فوق العاده ای پیدا کرده و خریداران زیادی پیدا کرده است. تغییرات ناگهانی در مقررات واردات خودرو در ماه های اخیر، رانتهای موجود در واردات خودرو را به شدت افزایش داده است.

بررسی تخلفات این شرکت ها ضروری است . برای مثال موسسه حسابرسی آتیه نگر که حسابرسی شرکت های مجموعه را بر عهده دارد با تخلفات سنگین در ارائه گزارش به وزارت دارایی و حمایت های دولتی کمترین میزان پرداختی حقوق گمرکی و مالیات به دولت را دارد.

یا موسسه جمعیت تعاون اسلامی و موسسه نیکوکاری حضرت فاطمه الزهرا نیز موسسات پول شویی مجموعه تحت عنوان تعاون و خیریه هستند 

اطلس پارت، کشت و صنعت سیب زمینی شادی، کشت و صنعت گلداران، اندیشه صادق یزد، سفید کلاه، شیلان برنج شمال از دیگر شرکت های گروه تجاری گرامی می باشند که بسیاری از فعالیت های غیر قانونی این مافیا توسط این شرکت ها اتفاق می افتد.

راه اندازی فروشگاه به سبک آمریکایی ها

این خانواده اخیرا با ایده گرفتن از شرکت"سون الون" آمریکا اقدام به راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای در جنوب شهرتهران نموده است.بااین طرح بسیاری از مغازه داران خرد عملا از صحنه بازار حذف خواهند شد.

خرید ایران خودرو سمنان

این شرکت حدود یکسال پیش شرکت ایران خودرو سمنان را با رانت به ثمن بخس خریداری کرده و قرار است یکی از خودروهای بی کیفیت چینی را که وارد ایران می کند در این شرکت تولید کند.این خودرو یکی از خودورهای بی کیفیت چینی است که درآزمون تست کیفیت بارها رد شده است.

به همه این موارد رابطه خاندان مذکور را با برخی نهادهای امنیتی انگلیس را نیز باید اضافه کرد.توزیع چای با آرم خاندان سلطنتی انگلستان(ارل گری) از شواهد این موضوع می تواند باشد. رانتهای ارزی و سکه و واردات مواد غذایی با ارز1226 تومانی و فروختن با نرخ ارز آزاد گوشه ای دیگر از عملکرد این خاندان مافیایی است. به نظر می رسد هرچه سریعتر باید نهادهای نظارتی به صورت جدی وارد این موضوع شوند.

به زودی اسناد و مدارکی توسط این رسانه از مفاسد اقتصادی و پشت پرده گروه اقتصادی گرامی منتشر می کند.
 
http://hadidnews.com/vdciywap.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما