تاریخ انتشار :شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
به جای دانش و فناوری فقط قطعات خودرو وارد کرده‌ایم!

ایران صنعت مونتاژکاری خودرو دارد نه صنعت خودروسازی!

بررسی ها نشان می دهد که به جای دانش و تکنولوژی تنها قطعات خودرو وارد ایران شده است و به نوعی ایران به یک مونتاژ کار خودرو بدل شده است.
ایران صنعت مونتاژکاری خودرو دارد نه صنعت خودروسازی!
به گزارش حدیدنیوز، فعالان صنعت خودرو در سال های گذشته نسبت به انتقال تکنولوژی و فناوری های روز دنیا کم کاری کرده اند، این در حالی است اگرمقایسه ای با صنعت خودروی کره جنوبی داشته باشیم متوجه می شویم که این کشورهمزمان با ایران صنعت مونتاژ را با اغاز کرده است، اما سند چشم انداز تهیه شده از سوی آنها، کاملا کارآمدتر بود و به همین دلیل هم، موفقیت های چشمگیری را کسب کرده اند.

فعالان صنعت خودروسازی کشور کره، بر اساس سند چشم انداز، ابتدا به سراغ قطعه سازان در سایر کشورها رفتند و پس از آن، اقدام به واردات دانش و فناوری کردند، در صورتیکه صنعت خودروی ایران موفقیت چشمگیری را در این بخش کسب نکرده است.

تفاوت دیگر اینکه، فعالان کشور کره در بحث تحقیق و توسعه با جدیت ورود پیدا کرده اند و با انجام بومی سازی و خلاقیت، موفق به حضور در بازارهای جهانی شده اند، اما ما در این زمینه ها چندان موفق نبوده ایم و واردات خودروی تکمیل شده را سرلوحه امور قرار دادیم.

متاسفانه با اینکه صنعت خودرو سازی ایران بیش از چند دین دهه کارنامه فعالیت دارد، به عنوان یک مونتاژ کار شناخته می شود،به طور مثال تمام سنسورهای کیسه هوا وارداتی هستند و اگر این قطعه به کشور وارد نشود، خودروسازان در تولید خودرو با مشکل مواجه خواهند شد.

در پایان باید عنوان داشت که هم اکنون باید با تهیه یک سند جامع در این حوزه به فکر ارتقاء تکنولوژی و دانش بومی در این حوزه بود. http://hadidnews.com/vdcgtw9w.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما