تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
امام صادق(ع) می فرماید: پنج چيز ميوه بهشتى است در دنيا: انار ميخوش، سيب لبنانى،انگور، گلابى و خرماى مشانى (نوعى از بهترين خرما).
خوردن میوه ای که تا یک سال شیطان را دور می کند
حدیدنیوز- پيغمبر اكرم (ص) فرمود:

در هر انارى دانه ‏اى بهشتى وجود دارد، چون دانه‏ هايى از انار فرو ريخت برداريد، كه آن دانه‏ ها وارد معده مسلمانى نشود مگر آنكه تا ۴۰ روز او را نورانى بدارد.

در باره امام ششم (ع) روايت است كه هر شب جمعه انار تناول مي فرمود.
امير مؤمنان (ع) می فرمایند:انار را با پيه آن (پرده ‏هاى درون آن) بخوريد كه معده را پاك ميكند، و هيچ دانه‏ اى از انار در معده مسلمانى قرار نگيرد مگر آنكه او را نورانى گرداند و تا ۴۰ روز شيطان و وسواس را از او دور سازد.

و از امير مؤمنان (ع) روایت شده که می فرمایند: حضرت وقت انار خوردن دستمالى مي گسترد، و مى ‏فرمود:
در انار دانه‏ هايى بهشتى نهفته است، گفتند يهود و نصارى و ديگر كسان از آن مى‏ خورند، فرمود در موقع انار خوردن آنها خداوند ملكى ميفرستد كه آن دانه ‏هاى بهشتى را ببرد تا خوراك آنها نگردد.
امام صادق(ع) می فرماید: پنج چيز ميوه بهشتى است در دنيا: انار ميخوش، سيب لبنانى،انگور، گلابى و خرماى مشانى (نوعى از بهترين خرما).

و نيز از آن حضرت است که می فرمایند: هر كس انارى را تا آخر بخورد، خداوند تا صد روز شيطان را از وسوسه دل او باز دارد، و هر كس سه انار كامل بخورد، خداوند يك سال شيطان را از او دور كند، و هر كه خداوند تا يك سال شيطان را از دل او براند گناه نكند، و هر كس گناه نكند به بهشت رود.

پی نوشت:مكارم الأخلاق / ترجمه ميرباقرى، ج‏۱، ص‏ http://hadidnews.com/vdcizyap.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما