تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
البته این سوال نیز مطرح می شود که آیا طبق این بخشنامه، می توان یک مسافر بزرگسال با ۲ کودک زیر ۱۲ سال یا ۲ نوزاد به سفر برود یا خیر؟ با فرض منفی بودن این جواب، تکلیف سفر یکی از والدین با کودکان ۲ قلو یا چند قلو چه می شود؟

به گزارش حدیدنیوز، علاوه بر تصادفات جالبی که بین هواپیماها و وسائط نقلیه در برخی فرودگاههای کشورمان رخ می دهد و باعث زمینگیر شدن پرنده های ایرلاین های ایرانی می شود، اتفاقات جالب دیگری نیز در صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان رخ می دهد که اطلاع مردم و رسانه ها از آن خالی از لطف نخواهد بود.

جدیدترین اتفاق از این نوع را می توان بخشنامه مردادماه شرکت ایران ایر دانست که تحت عنوان پاسخنامه مرداد به شرکت ها و آژانس های طرف قرارداد این ایرلاین ارسال شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است. در این بخشنامه که از سوی واحد "محاسبه نرخ" هما ارسال شده مواردی که مورد سوال و ابهام آژانس های مسافرتی بوده، مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ آن درج شده است.

در این بخشنامه رسما اعلام شده است که ۱ مسافر بزرگسال تنها می تواند یک مسافر CHD یعنی کودک بین ۲ تا ۱۲ سال و INF را در پروازهای هما بعنوان همراه داشته باشد و در غیر اینصورت یعنی بیشتر بودن CHD و INF همراه بودن با ۲ نفر مسافر بزرگسال الزامی خواهد بود.

ابهام اول این بخشنامه آن است که آیا یک مادر می تواند با ۱ کودک زیر ۱۲ سال و یک نوزاد به سفر برود یا فقط یکی از این دو همراه کوچک، حق همراهی مادرشان را دارند و ابهام دوم اینکه چرا یک مادر (یا پدر) نمی تواند با ۳ فرزند خود راهی مسافرت با هواپیماهای ایران ایر شود و حتما نیازمند ۲ همراه بزرگسال است؟ http://hadidnews.com/vdcewe8x.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما