تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳
مشاور فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری انتقاد کرد:

عدم توجه برخی‌مسئولان ادارات به حجاب‌

مشاور فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری گفت: یکی از معضلات نگران‌کننده عدم توجه برخی مسئولان ادارات دولتی و غیردولتی به حجاب بانوان است.

به گزارش حدیدنیوز ، عبدالحسین خسروپناه امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصرف بالای ایرانیان در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: این یک مشکل و معضل بزرگ اجتماعی است که در صورت بی‌توجهی به آن می‌تواند جامعه را به سوی تباهی برده و مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورد.

وی افزود: یکی از انواع مصرف‌گرایی ایرانیان‌ از خانواده مصرف انرژی و منابع است؛ به طوری‌که مصرف انرژی در جمهوری اسلامی ایران با اروپا برابری می‌کند.

مشاور فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری عنوان کرد: آلمان دارای جمعیتی بیشتر از جمهوری اسلامی ایران و صنعتی‌ترین کشور اروپا بوده، اما سرانه مصرف انرژی در این کشور حدود ۲۰ درصد ایران اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: البته بخش مهمی از این سرانه به دولت و مسئولان ارتباط داشته اما مردم با رعایت مصرف بهینه و توجه به مصرف انرژی کالایی که خریداری می‌کنند می‌توانند نقش سازنده‌ای در دستیابی به رتبه‌ای مطلوب‌تر در دنیا و توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی ایفا کنند.

خسروپناه بیان کرد: مصرف‌گرایی مسئولان برخی ادارات دولتی و غیردولتی با عملکرد خود از جمله ساخت ادارات، به روز کردن وسایل خود در فاصله‌های زمانی کوتاه و امور دیگر، نقش مهمی در ایجاد فرهنگ مصرف‌گرایی مردم داشتند.

وی اضافه کرد: وقتی نهادهای دولتی مصرف‌گرا باشند در ایجاد تمایل و سوق‌دهی مردم به این فرهنگ غلط بسیار تأثیرگذار است.

مشاور فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری تصریح کرد: نوع دیگری از فرهنگ مصرف‌گرایی در خوراک، پوشاک و مواد مصرفی خانواده‌ها بوده که در چند سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه شده است.

وی افزود: برخی افراد سودجو که با فرهنگ غنی اسلامی ارتباطی نداشته و در بعضی موارد با هدف مقابله با آن گام برمی‌دارند، برای تضعیف این فرهنگ دست به اقداماتی می‌زنند.

این مسئول گفت: آن‌ها با این اقدامات قصد دارند تا علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ مصرف‌گرایی در خانواده‌ها و جوانان آن‌ها را به سوی تغییر حجاب و پوشش سوق داده و موجب ترویج بی‌بند و باری در بین جوانان شوند چراکه از این موضوع برداشت‌های سیاسی و اقتصادی فراوانی به دست می‌آورند.

خسروپناه یادآور شد: برخی واردکنندگان پوشاک غربی که با حمایت کشورهای استکباری وارد کشور شدند با اجیر کردن یک اتوبوس از بانوان برای استفاده از پوشش زننده و غیراسلامی از تهران به شهر قم آمده و در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) به گشت‌زنی می‌پردازند.

مشاور فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری بیان کرد: این اقدام که با بیداری و هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی و از سوی یک تیم اطلاعات و عملیاتی شناسایی شده است و از ادامه اعمال زننده و ضد اسلامی آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها و جوانان باید بیش از پیش به حجاب و پوشش اسلامی توجه کرده و با هوشیاری در برابر اقدام منافقان و کشورهای غربی، مانع از دستیابی استکبار به اهداف خود در براندازی فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور شوند.

خسروپناه ادامه داد: آمریکا در رأس کشورهای غربی قصد دارد با حمایت خود از تمام گروه‌ها و افراد خود فروخته، فرهنگ چند صدساله خود را جایگزین مناسبی فرهنگ هزاران ساله جمهوری اسلامی ایران که با فرهنگ اسلامی گره خورده و تاریخ و تمدن این کشور محسوب شده جلوه دهد.

مشاور فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات نگران کننده عدم توجه برخی مسئولان ادارات دولتی و غیردولتی به حجاب بانوان است؛ چراکه اگر این بخش از جامعه بتواند فرهنگ حجاب را نهادینه کند، علاوه بر تأثیر گذاری کارکنان آن‌ها بر روی خانواده‌ها موجب ترویج و اثرگذاری بیشتر بر روی سایر خانواده‌ها می‌شود. http://hadidnews.com/vdcfejdm.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما