تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی در صورتی که فردی در سن زیر ۱۸ سال مرتکب قتل شود و چنانچه حرمت و ماهیت قتل را نداند و به رشد عقلی نرسیده‌ باشد از مجازات قصاص معاف خواهد شد.
مرگ مرد اهوازی توسط همسر و دخترش

به گزارش حدیدنیوز به نقل از شرق، پرونده دختری به نام مهسا که به قتل پدرش با همدستی مادر خود متهم شده ‌بود در دیوانعالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و درخواست اعاده دادرسی وی پذیرفته شد. مهسا که در ۱۷سالگی متهم به قتل پدرش شد وقتی پای میز محاکمه رفت، ادعا کرد به دلیل اینکه پدرش با ازدواج او مخالفت کرد و مادرش نیز با پدرش اختلاف داشت او را با هم کشتند و جسدش را مقابل در خانه رها کردند.

مهسا و مادرش نیز با شکایت اولیای‌دم در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شدند. هرچند رای در دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفته ‌بود درخواست اعاده دادرسی وی نیز پذیرفته‌ شد. سومین متهم زن ۱۷ساله اهوازی به نام راضیه ‌است که چند سال قبل شوهرش را به قتل رساند و جسدش را در باغچه خانه دفن کرد. دادگاه، راضیه را نیز به قصاص محکوم کرد و حتی این زن پای چوبه‌‌دار رفت و طناب هم به گردن او انداخته ‌شد اما در لحظه آخر وقتی گفت زمان قتل ۱۷ساله بود قاضی اجرای احکام، اجرای حکم را متوقف کرد.

سارا نجیمی و حسن آقاخانی که وکالت این دو اعدامی زیر ۱۸سال را بر عهده دارند برای هردو نفر درخواست اعاده دادرسی بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات جدید مطرح کرده بودند که این درخواست توسط شعبه ۳۵ دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

در رای دیوانعالی کشور که به‌ صورت جداگانه برای هر یک از متهمان نوشته شده‌، آمده است: از آنجایی که وکلای متهم ادعا کردند موکل‌ شان زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸سال داشتند و حرمت قتل را نمی‌دانستند و رشد عقلی فرد بالغ را نداشتند و از آنجایی که در صورت اثبات این موضوع مجازات متهمان به شدت تخفیف خواهد یافت لذا پرونده برای بررسی این موضوع و ادعای وکلا به شعبه هم‌عرض فرستاده می‌شود. به این ترتیب هر دو متهم باید بار دیگر پای میز محاکمه بروند. http://hadidnews.com/vdcdko0s.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما