تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
مرگ مشکوک دختر ۳ ماهه در مشهد


به گزارش حدید نیوز  نوزاد سه ماهه‌ای به نام «مینا» که به یکی از درمانگاه‌های مشهد انتقال یافته بود با وجود تلاش نیروهای متخصص این مرکز درمانی به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد.

شب هنگام بود که مردی جوان پیـکر نیمه جان نوزاد سه ماهه‌اش را در آغوش گرفته و سراسیمه وارد درمانگاه فدک در منطقه بلوار توس مشهد شد. حال نوزاد وخیم بود و والدینش با اضطراب خواستار درمان و معاینه سریع کودک بودند.

پزشک این مرکز درمانی بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کرد، اما سپیده دم روز پانزدهم مردادماه سرنزده بود که با وجود تلاش پزشک و نیروهای متخصص این مرکز درمانی، دفتر زندگی دختر کوچولو بسته شد و او آرام به آغوش سرد مرگ رفت.با اعلام مرگ نوزاد سه ماهه به فوریت‌های پلیس ۱۱۰، تیم آگاهی کلانتری ۴۳ مشهد بلافاصله در محل حاضر شدند و مراتب را به بازپرس ویژه قتل اعلام کردند.

با دستور قاضی «علی موحدی‌راد»، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت تا علت دقیق مرگ نوزاد مشخص شود. اما بر اساس اظهار نظر اولیه پزشک درمانگاه، احتمالاً مینا به علت نوشاندن شربت متادون جان خود را از دست داده است. تحقیقات پلیسی در این باره تا روشن شدن علت دقیق این حادثه تأسف‌بار و غم‌انگیز ادامه دارد.

یک پزشک درمانگر اعتیاد در این‌باره معتقد است: مصرف حداقل یک قاشق از این ماده می‌تواند منجر به مرگ کودک شود و افراد در حال ترک اعتیاد باید این ماده را در ظرف یا شیشه‌ای به غیر از ظروف آب و مواد خوراکی بریزند و در جایی قرار دهند که کودک دسترسی به آن نداشته باشد یا در کابینت و کمدی قفل‌دار بگذارند.

دکتر «توسی» افزود: اگر کودکتان به هر اندازه ولو به میزان کم، متادون مصرف کرد حتماً به مرکز درمانی و بخش مسمومیت انتقال دهید و او را وادار به استفراغ نکنید؛ همچنین از خوراندن آبلیمو به کودک بپرهیزید چرا‌که این اعمال در خیلی ‌موارد می‌تواند به کودک آسیب بیشتری برساند؛ همچنین استفراغ در کودک مسموم باعث وارد شدن مواد و سموم به ریه کودک می‌شود. متادون مانند سایر داروهای مخدر باعث کند‌شدن تنفس می‌شود که تنفس خیلی کُند، می‌تواند مرگ را به دنبال داشته باشد.

بنابراین مصرف این دارو باید طبق دستور‌ پزشک باشد و از سوی دیگر نباید مصرف متادون را یک‌باره قطع کرد.دکتر توسی افزود: متادون، دارویی اعتیاد‌آور است بنابراین فقط شخصی که برایش تجویز شده، باید از آن استفاده کند. در صورت مصرف اتفاقی یا بیش‌از اندازه متادون، فوری به اورژانس‌١١٥ اطلاع دهید‌ زیرا مقدار زیاد این دارو کشنده است بویژه زمانی‌که با الکل یا سایر داروهای مخدر استفاده شود.
۲۰۰۵ http://hadidnews.com/vdcbfabf.rhbg5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما