تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه نرخ ارز غیرطبیعی است، ‌گفت: دولت آنقدر اختیار دارد که بتواند قیمت خودرو را کنترل کند.
افزایش قیمت خودرو غیرمنطقی است

به گزارش حدید نیوز،‌ مهرداد بذرپاش عصر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کارخانجات چینی مقصود اظهار داشت: امسال که ارز کاهش پیدا کرد و خودروسازان از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند پس بدون شک افزایش قیمت به بهانه نرخ ارز غیرطبیعی است.

وی افزود: نرخ حقوق و دستمزد در قیمت تمام شده درصد خیلی کمی دارد که این امر هم نمی‌تواند توجیه برای این میزان افزایش قیمت باشد.

بذرپاش تاکید کرد: امسال افزایش قیمتی در فولاد و آلومینیوم نداشته‌ایم و عملا دلیل منطقی برای افزایش قیمت خودرو به دنبال افزایش قیمت فولاد و آلومینیوم وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قمیت خودرو با توجه به اهمیتی که دارد به لحاظ روانی در بازار و سایر محصولات و کالاهای صنعتی، نیمه صنعتی و کالاهای مصرفی تاثیر خاص خود را دارد و با توجه به این موضوع این افزایش قیمت قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رقابتی بین خودروسازان وجود ندارد، افزود: در این مسیر باید شرکای خارجی هم در صنعت خودروسازی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: دولت آنقدر اختیار دارد که بتواند قیمت خودرو را کنترل کند، چراکه مدیران عامل هر دو شرکت خودروساز کشور را دولت تعیین می‌کند.

بذرپاش با بیان اینکه هنوز نیاز به تعدیل بیشتر در حوزه تعرفه‌های خودرویی هستیم، خاطرنشان کرد: باید شوک دیگری به خودروسازی زده شود اما نباید به سمت صفر کردن تعرفه خودرو در راستای بهبود بازار پیش رفت بلکه برای اصلاح کیفیت بنگاه‌های تولیدی روش‌های دیگری را نیز می‌توان ارائه داد. http://hadidnews.com/vdcjt8et.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما