تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه مدل جدید مهارت آموزی نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط وزارت کار خبر داد و گفت: در ۱۳ مدل و ۱۲۰۰ صفحه این طرح تدوین شده است که برای تایید نهایی از سوی وزیر کار به رئیس جمهور ارائه می‌شود.
 
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، کوروش پرند ظهر امروز در نشستی خبری در مورد طرح جدید مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی جویای کار کشور که به تازگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده است، گفت: در شرایط فعلی با افزایش مستمر نرخ بیکاری دانش آموختگان مواجه هستیم و قرار است در این زمینه مدل جدیدی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشگاهیان ارائه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، کاهش واحدهای کارورزی در دانشگاهها است بنابراین سازمان فنی و حرفه ای آموزش به دانش آموختگان را دنبال می کند.

پرند ادامه داد: با توجه به تجارب شغلی برخی از کشورها مانند استرالیا، در نظر داریم یکسری واحدهای کارورزی را به برنامه های درسی دانشگاهها اضافه کنیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح جدید مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۳ مدل دارد که توسط سازمان فنی و حرفه ای طراحی شده است، گفت: قرار است این طرح توسط وزیر کار به رئیس جمهور ارائه شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: این طرح هم اکنون پس از بررسی در وزارت کار آماده تصویب است که البته در ۱۲۰۰ صفحه آماده شده است. http://hadidnews.com/vdch6znx.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما