تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
خودروی هیوندای آی ایکس ۴۵ فول دو میلیون تومان و پورشه کاین هشت سیلندر با ۲۰میلیون تومان بیشترین کاهش
۲ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت خودروهای خارجی
۲ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت خودروهای خارجی+جدول کاهش قیمت‌ها
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵

قیمت برخی خودروهای خارجی از دو تا ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است؛ به عنوان مثال خودروی هیوندای آی ایکس ۴۵ فول دو میلیون تومان و پورشه کاین هشت سیلندر با ۲۰میلیون تومان بیشترین کاهش قیمت را از نظر رقمی در میان دیگر خودروهای خارجی داشته است.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از رویکرد وضعیت نامناسب قیمت خودرو و افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار طی چند سال اخیر، باعث شده تا بسیاری از افراد برای خرید خودرو با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند؛ هرچند که شواهد نشانگر بهتر شدن وضعیت بازار است و این آرامش می‌تواند نسبی باشد.

کاهش تدریجی قیمت خودروهای داخلی طی هفته‌ای که گذشت باعث شد تا وضعیت بازار تا حدودی بهبود بخشد که همین کاهش قیمت در قیمت خودروهای وارداتی نیز تاثیر داشت به طوری که به طور متوسط ۴.۵ درصد کاهش قیمت در این خودروها مشاهده شد؛ هرچند که برخی از کارشناسان معتقدند افزایش عرضه خودروهای وارداتی در بازار، موجب کاهش قیمتی آن شده است.

این کاهش قیمت در حالی است که خودروسازان داخلی با شورای رقابت و دولت بر سر دریافت مجوز برای افزایش قیمت خودرو کشمکش دارند.

بر این اساس قیمت برخی خودروهای خارجی از دو تا ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است. به عنوان مثال خودروی هیوندای آی ایکس ۴۵ فول دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته، اما این کاهش در خودرویی چون هیوندای سوناتا فول به چهار میلیون تومان، در هیوندا توسان به پنج میلیون تومان و در بی ام و ایکس وان به ده میلیون تومان می رسد.

در همین حال پورشه کاین هشت سیلندر با ۲۰میلیون تومان بیشترین کاهش قیمت را از نظر رقمی در میان دیگر خودروهای خارجی داشته است.

اما در این بین پرسشی مطرح می‌شود که چرا خودروهای خارجی کاهش قیمت داشته و این در حالی است که از یک سو تعرفه واردات خودرو در سال جاری هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته و از سوی دیگر نرخ ارز نیز کمابیش رقم ثابتی داشته است.

برخی از فعالان بازار مدعی آن هستند که عده‌ای از دلالان خودرو از خودروهای لوکس وارداتی به عنوان سرمایه حساب باز کرده بودند و با پیش‌بینی افزایش قیمت ارز و در نتیجه افزایش قیمت‌ها، دست به خرید و انبار کردن خودروهای خارجی زدند تا از این راه سود کلانی کسب کنند.

اما پس از مدتی این افراد متوجه شدند که خودروهایی که به امید گران شدن خریده‌اند، افزایش قیمت نخواهند داشت و بر همین اساس تصمیم به فروش خودروهای احتکار کرده خود گرفتند که همین موضوع سبب شد تا توازن عرضه و تقاضا در بازار خودروهای خارجی به نفع عرضه رقم بخورد و در نهایت شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

ضمناً باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر رکود بازار تا حد زیادی تشدید شده به طوری که خرید و فروش‌ها به حداقل ممکن رسیده است و وضعیت آینده بازار خودرو تا حد زیادی بستگی به اخبار و جریانات سیاسی دارد.

اخبار و جریانات سیاسی به خصوص توافق نهایی در مذاکرات بین‌المللی کاهش قیمت ارز را به همراه خواهد داشت و این کاهش به حتم در قیمت خودروهای وارداتی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

هرچند که برخی کارشناسان با توجه به رکود فعلی و وفور عرضه خودرو در بازار، هرگونه افزایش قیمت این محصولات را بعید می‌دانند. http://hadidnews.com/vdccoeqi.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما