تاریخ انتشار :شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
به دنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی مه آفرید امیرخسروی متهم پرونده فساد بزرگ بانکی اعدام شد.
آغازی بر پایان پرونده فساد بزرگ بانکی/ مرحله اول:اعدام مه‌آفرید امیرخسروی
به گزارش حدیدنیوز، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران خبر داد: حکم محکومیت به اعدام محکوم‌علیه زندانی مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور، سحرگاه روز شنبه، سوم خردادماه ۱۳۹۳ در محل زندان اوین اجرا گردید.

حسب اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حکم محکومیت به اعدام محکوم‌علیه زندانی مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور، که از بابت افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش‌های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه، به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید شده بود، سحرگاه روز شنبه، سوم خردادماه ۱۳۹۳ در محل زندان اوین اجرا گردید.


امیر اولیایی کارشناس حقوقی در یک یادداشت شفاعی برای پایگاه تحلیلی - خبری رویکرد ابعاد اعدام مه آفرید را بررسی کرد: لزوم مبارزه با مفاسد اداری، مالی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست. اگر فساد سیاسی و مالی دست در دست هم دهند، می‌توانند برای نظام اسلامی گرفتاری‌های جدی به وجود آورند. اگر فساد نهادینه شود و گسترش یابد قطعا عدالت که یکی از اهداف مهم نظام اسلامی است، محقق نمی‌شود. مبارزه با فساد زمان‌بر و هزینه‌بر است.

البته یقینا افراد مفسد بیکار نمی‌نشینند و سعی می‌کنند در راه این مبارزه سنگ‌اندازی کنند، ولی تکلیف چیست؟ ما باید دست در دست هم دهیم تا با هر گونه مانع و مشکل در این مسیر برخورد کرده و آنها را رفع کنیم.

در مرداد ۹۰ پرونده فساد سه هزار میلیاردی به نحوی از انحاء کشف می‌شود به محض اینکه رئیس قوه قضاییه از این موضوع مطلع می شود با احساس مسئولیت جدی و حساسیت‌ زاید‌الوصفی دستور رسیدگی به ابعاد آن را صادر می‌کند.

این مجموعه حدود ۵۷ شرکت داشت که ۳۰ شرکت آنها فعال بود. اگر کمتر توجهی می‌کردیم چندین هزار نفر بیکار می‌شدند و کارخانجات نیز تعطیل می‌شدند. از این‌رو گروه ویژه‌ای برای اداره کارخانجات و اداره اموال این مجموعه تشکیل شد. بسیاری از اموال ایشان (امیر منصور آریا) به صورت وکالت بلاعزل به افراد دیگر واگذار شده بود بنابراین چیزی به اسم این فرد نبود. امروز با سربلندی می توان گفت که همه خسارت‌های وارده به بانک قابل جبران است این شرکت امروز از زیانده به سوددهی رسیده است و بسیاری از دیون خود به دستگاه‌ها و بانک‌ها را پرداخت کرده است که این مساله جزو افتخارات نظام است.





سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ممکن است افرادی بگویند دستگاه قضائی در کشف برخی جرائم ناتوان است گفت: بله همینطور است بنده این مساله را تایید می‌کنم حتی در مسائل امنیتی نیز ممکن است این چنین باشد ولی مهم این است که با مفاسد پس از کشف برخورد مناسب می‌شود.



در خلال صحبت‌های دادستان کل کشور رئیس مجلس خطاب به محسنی‌اژه‌ای گفت: در پرونده این آقای محکوم مواردی وجود دارد از جمله اینکه در استان‌های مختلف کارخانجات مختلفی وجود دارد که این کارخانجات معطل شده‌اند؛ به طور مثال در استان مازندران آقای سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر اعلام کرده است که کارخانه اشباع تراورس تعطیل شده است و تعداد زیادی بیکار شده‌اند.

وی افزود: برای جبران لطمات ناشی از این مساله در منطقه چه تدبیری اندیشیده‌اید چند نفر از این افراد در پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی محکوم و به چه چیزی محکومیت یافته‌اند. http://hadidnews.com/vdciyqar.t1a3w2bcct.html
منبع : رویکرد
نام شما
آدرس ايميل شما