تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۱
این روزها فروش فوری خودروسازان بیشتر به یک شوی تبلیغاتی تبدیل شده است در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان اصلی خودرو موفق به خرید فوری نمی‌شوند و تعداد محدود خودروهای عرضه شده نیز بیشتر نصیب دلالان می‌شود.
شوی فروش فوری خودروسازان؛ دست‌های خالی مردم و مسابقه دلالان
به گزارش حدیدنیوز، با وجود اینکه طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو، خودروسازان باید ۲۰ درصد محصولات خود را به روش فروش فوری به خریداران عرضه کنند، عرضه فوری خودرو از سوی خودروسازان بیشتر به یک شوی تبلیغاتی تبدیل شده است.

نمونه این مسئله را روز گذشته در فروش فوری محصولات ایران خودرو مشاهده کردیم، قرار بود برخی محصولات ایران خودرو شامل سمند، ۲۰۶، ۴۰۵، پارس و تندر به صورت فوری با موعد تحویل ۳۰روزه عرضه شود.

این خبر با عنوان فروش ویژه و گسترده محصولات ایران خودرو از سوی این شرکت خودروساز اعلام شد و از متقاضیان خرید خودرو خواستند تا از ساعت ۱۰ صبح روز یک شنبه ۲۱ اردیبهشت با مراجعه به سایت ایران خودرو و یا نمایندگی فروش این شرکت نسبت به خرید اقدام کنند.

این در حالی است که از همان ساعت ۱۰ صبح تنها پیغامی که در هنگام خرید خودرو بر روی سایت ایران خودرو نمایش داده می‌شد، وجود مشکل فنی در سایت و عدم امکان خرید بود.

به این ترتیب وجود نقص فنی هم بهانه دیگری بود برای عرضه قطره چکانی خودرو در تحویل فوری و اینکه مردم مدت بیشتری را در انتظار تحویل خودرو باشند و پولشان در شرکت خودروساز بلوکه شود.

مسئله دیگری که مطرح است، این است که مراجعه زیاد متقاضیان خرید باعث بروز نقص فنی در سایت فروش محصولات ایران خودرو شده است که این موضوع نیز نشان دهنده عطش بازار در پی عرضه محدود خودرو از سوی خودروسازان است.

در عین حال، نمایندگی های ایران خودرو نیز نسبت به تقاضای مردم برای خرید فوری خودرو پاسخ منفی می‌دادند. به تبع در شرایطی که اختلاف زیادی بین قیمت کارخانه و بازار خودرو وجود دارد، نمایندگی‌ها ترجیح می‌دهند برای خود و اطرافیانشان خودرو خریداری کنند و به همین دلیل دست رد به سینه خریداران می‌زنند. در این شرایط، جیب دلالان بازار خودرو نیز بی‌نصیب نمی‌ماند.

هرچند امروز خرید تعداد محدودی از خودروهای عرضه شده توسط ایران خودرو بر روی سایت این شرکت امکان پذیر است، اما تعدادی از متقاضیان از امکان خرید خودرو ناامید شده‌اند و مراجعه‌ دوباره‌ای به سایت این شرکت ندارند.

بر اساس این گزارش خرید بسیاری از مدل‌های خودرو بر روی سایت ایران خودرو امکان پذیر نیست که این مسئله نشان دهنده تعداد محدود مدل‌های عرضه شده از سوی این شرکت است.

ارائه آمار خودروهای عرضه شده از سوی ایران خودرو می تواند پاسخی به ابهام‌های موجود باشد.

در این شرایط، متقاضیان خرید خودرو که ماه‌ها برای خرید با قیمت کارخانه و به دور از دلال‌گری منتظر مانده بودند، حالا باید برای خرید فوری خودرو در انتظار رفع نقض سایت و افزایش عرضه خودروسازان باشند.

در وضعیتی که بازار خودرو تشنه خرید است، تنها الزام خودروسازان به عرضه ۲۰ درصد از محصولاتشان به صورت فوری نمی‌تواند راهگشا باشد و ساماندهی بازار نیازمند نظارت بر عملکرد خودروسازان و نمایندگی فروش آنها است.

در عین حال، شرکت‌های خودروساز نیز باید با تقویت سایت فروش اینترنتی خود، این امکان را برای خریداران فراهم کنند که بتوانند خودروی مورد نظر خود را بدون وجود واسطه‌ها خریداری کنند. http://hadidnews.com/vdciuwar.t1a3p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما