تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۹
دفترچه های قسط روی دست خانواده متوفی

بیمه اقساط مسکن مهر در بانک مسکن مسکوت ماند

این بار خبرها حاکی از این است که بانک مسکن پرداخت بیمه مانده تسهیلات مسکن مهر را انجام نمی دهد.
بیمه اقساط مسکن مهر در بانک مسکن مسکوت ماند
«بیمه مانده تسهیلات مسکن مهر» که پرداخت اقساط متقاضیان مسکن مهر در صورت فوت را ضمانت می‌کند، در حالی دو درصد مبلغ اقساط ماهانه را به خود اختصاص می‌دهد که شرکت بیمه‌گذار انصراف داده و مصوبه دولت برای اجرای این بیمه در بانک مسکن نیز مسکوت است.


به گزارش حدیدنیوز، با گذشت ۳ سال از پروژه مسکن مهر روز خبر تازه‌ای از حواشی طرح به گوش می رسد و این بار خبرها حاکی از این است که بانک مسکن پرداخت بیمه مانده تسهیلات مسکن مهر را انجام نمی دهد.



بنابراین گزارش، پس از اینکه وام‌های مسکن مهر تبدیل به دفترچه اقساط می‌شود، اقساط آن تحت پوشش بیمه مانده تسهیلات قرار می‌گیرد و بدین معنا که اگر متقاضی مسکن مهر دفترچه اقساط خود را گرفت و فوت کرد خانواده متقاضی دیگر نیازی به تقبل و پرداخت اقساط ندارند و شرکت بیمه، مانده اقساط را به بانک مسکن پرداخت می‌کند.



بر اساس این گزارش چنانچه اقساط وام مسکن مهر که بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد تومان است عقب‌ بیفتد با مشکل مواجه خواهد شد و به همین دلیل وام مسکن مهر بیمه شد تا چنانچه فرد متقاضی مسکن مهر فوت کرد، خانواده او دچار مشکل نشود.



بر این اساس در ابتدای کار قرار شد ۲ درصد از تسهیلات بانکی به بیمه اختصاص داده شود اگر چه بیمه آسیا قراردادی در این خصوص امضا کرد، اما به تعهدات خود عمل نکرد و متعاقب آن قرارداد مقرر شد از مردم در زمان تحویل دفترچه اقساط این ۲ درصد دریافت ‌شود.



اگر در دفترچه اقساط متقاضیان دقت شود در ۲ سال اول مبلغ دیگری قید شده که ماهانه ۲۰ هزار تومان بیشتر از مبالغ قسط در ۲ سال بعد است، یعنی اگر در حال حاضر دفترچه اقساط مسکن مهر ۲۵۰ هزار تومان است دو سال بعد ۲۳۰ هزار تومان می‌شود این ۲۰ هزار تومان در ۲۴ ماه بابت حق بیمه مانده تسهیلات مسکن مهر از مالکان مسکن مهر دریافت می‌شود.



بنابراین گزارش، بعد از اینکه بیمه آسیا به تعهدات خود عمل نکرد مصوبه دولتیی گرفته شد مبنی بر اینکه بانک مسکن در شرکت‌های زیرمجموعه خود بتواند این تسهیلات را به نام بیمه تسهیلات بیمه کند.



این مصوبه اما تا کنون مسکوت مانده است و در عین حال مردم و متقاضیان مسکن مهر حق بیمه دو درصدی را می‌پردازند.



این گزارش می افزاید:به عنوان مثال متقاضی مسکن مهری در خراسان جنوبی در شهرستان قائن به دلیل تصادف فوت و این بیمه را نیز پرداخت کرده است، اما بانک مسکن تعهد بیمه‌گر را اجرایی نکرده و خانواده وی هم اکنون در حال پرداخت اقساط باقیمانده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۲۱۶۰۰۰۶۳۹#sthash.Tx۶xGosx.dpuf http://hadidnews.com/vdcg3t9x.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما