تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
در تگزاس آمریکا، دادگاه زنی ۴۵ ساله را که با ضربات پاشنه کفشش دوست پسرش ۵۹ ساله اش را به قتل رسانده بود، به حبس ابد محکوم کرد.
زیاده روی یک زن در استفاده از لنگه کفش!؛ عکس
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سایت بی بی سی فارسی، آنا تروجیلو، ۴۵ ساله، با پاشنه ۱۳ سانتیمتری کفش خود ۲۵ بار به گردن و صورت آلف استفان اندرسون زد تا او در آپارتمان شخصی خودش جان دهد.







در روز پایانی دادگاه، هیات منطفه ضمن گناهکار شناختن خانم تروجیلو، حدود ۴ ساعت روی جزئیات و چگونگی اخذ تصمیم خود وقت گذاشت.







آنا تروجیلو، در جریان دادگاه ادعا کرده بود که قصد کشتن دوست پسرش را نداشته و تنها برای دفاع از خود اقدام کرده است اما دادگاه پس از بررسی شواهد این ادعای متهم را نپذیرفت.



 
زن آمریکایی و کفش او در دادگاه







در برابر، وکلای خانم تروجیلو می‌گویند موکلشان تنها پس از آن به آقای اندرسون حمله کرده که این دو حدود یک ساعت درگیری فیزیکی و کشمکش داشته‌اند.







اما تحقیقات پزشکی قانونی نشان داد بر روی بدن خانم تروجیلو هیچ اثری از کشمکش و ضرب و جرح وجود نداشته است و در عوض بر روی بدن آقای اندرسون نشانه‌هایی از مقاومت وجود داشته است.







گفتنی است درگیری این زن و شوهر به چندین ماه قبل مربوط می شود.





طبق گزارش پلیس، «جیم‌کارول» از ساکنان برج مسکونی در حضور قاضی دادگاه برای ادای شهادت حاضر شد و ماجرای قتل را شرح داد.







«والتر گارسیا»، صاحب رستوران منطقه نیز به مأموران پلیس گفته است: یک روز قبل از این حادثه هولناک، این زوج مقدار زیادی مشروبات الکلی از رستوران خریداری کرده بودند.







در شوخی های عامیانه بین مردان، لنگه کفش جایگاه ویژه ای دارد. معمولا وقتی مردی از اختلاف خود با همسرش نزد مردان دیگر سخن می گوید همگی او را از لنگه کفش هایی که انتظارش را می کشد برحذر می کنند اما به نظر این زن آمریکایی در استفاده از این ابزار زنانه مقداری علیه دوست پسرش زیاده روی کرده است.







معمولا قربانیان این گونه قتل ها بیشتر زنان هستند و مورد خانم آنا تروجیلو خلاف جریان مشهور است. این اتفاقات همچنین محصول زندگی مدرن در غرب بوده و در این کشورها رایج است.







زندگی مشترک بدون ازدواج



از دهه ۵۰ سده بیستم میلادی، شاهد تحول تدریجی در شکل خانواده در غرب هستیم. بر مبنای این تغییرات، ازدواج، قراردادی کهنه و سنتی دست و پاگیر قلمداد می شود که برای همزیستی و زندگی مشترک، ضروری نیست.







بنابراین زنان و مردان تحت عنوان دوست پسر و دختر وارد رابطه شده و نوع جدیدی از زندگی را تشکیل می دهند که نه بر اساس قانون است و نه مشروعیت دارد.







مطالعات و پژوهش های اجتماعی در غرب حاکی از آن است که عدم وجود مسئولیت، به ویژه اقتصادی، بی قید و بند بودن در زندگی بویژه در روابط جنسی، صرف پول و وقت برای رفاه و لذت خویش، انگیزه های مهم برای انتخاب این سبک از زندگی است.







مشکلات روانی این نوع زندگی برای زنان



نتایج تمامی مطالعات، بیانگر وضعیت نامطلوب زنان در زندگی بدون ازدواج است. مطالعه روی ۲۹۹۹ زوج آمریکایی نشان می دهد که همزیست های بدون ازدواج، روابط عاطفی ضعیف تری با والدین خود دارند و احساس خوشبختی در میان آنان نسبت به کسانی که ازدواج کرده اند، کمتر است.







این مطالعات همچنین نشان می دهد که با وجود شرایط ناپایدار در همزیستی بدون ازدواج، وضعیت مالی، روانی و حتی جسمی زنان، در مقایسه با زنان در خانواده های شکل گرفته با ازدواج، مطلوب نیست. http://hadidnews.com/vdcgqq9x.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما