تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۲
«موج بازگشت»اصلاح طلبان

بررسی رسانه های جریان اصلاح طلب نشان می دهد که این جریان به منظور زمینه سازی حضور مجدد خود در حاکمیت، راهبرد«موج بازگشت» را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش گروه "بررسی جاری" حدیدنیوز بنابراین راهبرد که خطوط القایی آن در رسانه های مختلف این جریان طرح و به شکل هدفمندی بیان می شود،«حاکمیت توانسته با مصادره گفتمان انقلاب مخالفان خود را با واژه «فتنه» به کنج عزلت بدرقه کند.لذا طبیعی ترین اقدام برای مقابله با این روند،برگرداندن موج این اقدام به سوی خود حاکمیت است».
بی تردید واضح ترین و ملموس ترین این القائات اخیرا در هفته نامه آسمان و با همراهی چند مصاحبه از سوی علیرضا بهشتی و هاشمی رفسنجانی همراه شده است.
بررسی شماره آخر هفته آسمان که ۲ پرونده شهید بهشتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار داده بود،در همین چارچوب قابل ارزیابی است.
این هفته نامه در پرونده ای برای سالروز شهادت شهید بهشتی ضمن انتشار عکسی سیاه و سفید تلاش کرد تا ضمن سنگر گرفتن پشت شهید بهشتی وی را اولین اصلاح طلب معرفی کند.
در این هفته نامه ضمن پرداختن به برخی دیدگاه های شهید بهشتی همچون ضرورت حزب سازی،دیدگاه های فقهی وی در تدوین قانون اساسی و...تلاش شده است القاء شود که اولا نظام محصول اندیشه های مردانی همچون بهشتی بوده و دوما نظام مستقر از اندیشه های پدیدآوردگان انقلاب فاصله گرفته است.
این القائات بطور مشخص زمانی شدت می گیرد که فرزندان شهید بهشتی نیز در این سناریو همگام بوده و علیرضا بهشتی در مصاحبه ای تصریح کند که « نتیجه بازنگری قانون اساسی در سال ۶۸ تمرکز بیشتر قدرت و کاهش پاسخگویی بود».
وی با بیان اینکه وضعیت موجود با آنچه شهید بهشتی آرزویش را داشت فاصله زیادی دارد،گفت: فقدان شخصیت‌هایی مانند شهید بهشتی باعث کمرنگ شدن دیدگاه‌هایی شد که مسیر نظام جمهوری اسلامی را به گونه‌ای دیگر ترسیم می‌کردند».
در همین حال در شرایطی که از دیگر خصوصیات شهید بهشتی در خطوط مورد تاکید اصلاح طلبان «فقیه زمان شناس» می باشد،هاشمی رفسنجانی نیز به میدان آمده و در اظهار نظر دیگری تاکید می کند که« تشکیل شورای فقهی برای مسایل عمده مدیریتی کشور از ضروریات زمانه است».
از دیگر یکی دیگر از خطوط مورد توجه اصلاح طلبان در رسانه های خود پرداختن به نسبت میان اصلاح طلبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
هفته نامه آسمان در این باره اصلاح طلبان را از پیشگامان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرده و تصریح می کنند که چپ های سپاه به دلیل فرمان امام مبنی بر عدم فعالیت سیاسی در این نهاد از سپاه خارج شدند اما راست های سپاه در این نهاد باقی ماندند و به سیاست هم روی آوردند.
این نشریه تصریح می کند که بررسی نسبت میان اصلاح طلبان و سپاه پاسداران تلاشی است برای نشان دادن شناسنامه اصلاح طلبی.
بر همین اساس و با توجه به رصد این مطالب می توان گفت که رسانه های اصلاح طلب ضمن تاکید بر تکیه و در خدمت گرفتن «نوستالوژی دهه ۶۰»، در چند پرده کوشش کرده اند که چند هدف را دنبال کنند.این اهداف عبارتند از:
۱- تعریف شناسنامه منطبق بر نهادهای انقلاب برای خود
۲- بهره گیری از چهره های کاریزمای دهه ۶۰
۳- تعریف و تفسیر نقش خود در راه اندازی نهادهای انقلابی
۴- طرح و بیان زاویه گرفتن نظام مستقر از اندیشه های مردان انقلابی (شهید بهشتی)
۵- سیاسی کاری نهادهای انقلابی و قربانی شدن اصلاح طلبان در این زمینه
دانلود کنید

http://hadidnews.com/vdcf.cd0iw6dcvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما