تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
روند روبه پایین بازار سکه و عدم سود دهی سبب شده بود تا این بازار با رکود چشمگیری روبرو شود که این روند در روزهای اخیر با افزایش معاملات ناشی از رشد تقاضای نوروز، روبرو می شود.
بازارهای سکه و ارز
به گزارش حدیدنیوز، در این هفته داده‌هایی ضعیف‌ از اقتصاد آمریکا می‌تواند تردید بازارهای مالی را برای ادامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی «فدرال رزرو» بالاتر ببرد و به ادامه رشد بهای طلا در بازارهای مالی کمک کند.
اما از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته پیش رو با کاهش روبرو خواهد شد.
در بازار سکه، سکه فروشان معتقدند که بازار سکه و ارز در شرایط کنونی تا حد زیادی در یک راستا حرکت می‌کنند و تحت‌تاثیر افزایش تقاضا تمایل به بالا بردن قیمت‌ها دارند، با این وجود اگر قیمت‌ها از حدی بالاتر روند، تقاضا افت کرده و مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود، اما هم بازار سکه و هم بازار ارز، گذشته از عرضه و تقاضا تحت‌تاثیر متغیرهایی خارجی نیز قرار دارند. بازار ارز تحت‌تاثیر برابری‌های جهانی و بازار طلای داخل نیز تحت‌تاثیر روند قیمتی اونس جهانی قرار دارد.
در بازار ارز صرافان نوسان قیمت‌ها در این روزها را طبیعی می‌دانند و معتقدند که این وضعیت مقطعی بوده و مختص بازار پیش از عید است. به هر روی نوسان قیمت‌ها حضور دلالان در بازار را پررنگ‌تر کرده است. پیش از این ثبات و آرامش بازار باعث فاصله گرفتن سفته‌بازی از بدنه بازار شده بود؛ اما نوسانات اخیر قیمت‌ها دلالان را مجددا به سمت بازار کشانده است. فعالان بازار معتقدند که حضور مجدد دلالان نیز در تشدید نوسانات تاثیرگذار بوده است و به مردم توصیه می‌کنند با تهیه ارزهای مورد نیاز خود از صرافی‌ها مانع از نوسانات کاذب قیمت‌ها شوند. در خصوص نرخ‌های رسمی، افزایش قیمت یورو و پوند انگلیس توسط بانک مرکزی جالب توجه بود. http://hadidnews.com/vdcc14qi.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما