تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰
آمريكا با سقوط كاپيتاليسم در سراشيبي افول و نابودي با بزرگترين بحران تاريخ خود روبرو شده است.
پيروز انتخاباتي جدال يك درصدي هاكيست؟|انتخابات در آمریکا یک نمایش است

به گزارش حدیدنیوز برايان استيگ استاد ارشد دانشگاه بريتيش كلمبيا و مسئول سابق مطالعات منطقه اي ارتش آمريكا عنوان كرده بود ، انتخابات در آمريكابيشتر شبيه يك نمايش تراژدي است و رئيس جمهوردر بطن سياست هاي بلند مدت ايالات متحده ازقبل انتخاب شده است.
آمريكا با سقوط كاپيتاليسم در سراشيبي افول و نابودي با بزرگترين بحران تاريخ خود روبرو شده است.
به طور حتم مي توان گفت انتخابات رياست جمهوري اين كشور در ماه اكتبر سال ۲۰۱۲ به عنوان نقطه حساس عبور از بحران زير ذره بين مردم سراسر جهان قرار گرفته است.
در اين ميان رقابت هاي انتخاباتي درآمريكا در اوج خود قرار دارد و ميت رامني به عنوان رقيب سرسخت باراك اوباما شانس زيادي براي پيروزي در اين جنگ سياسي ندارد.
رسانه هاي غربي و به ويژه رسانه هاي ايالات متحده اين روزها گزارش هاي ويژه اي در حمايت از ميت رامني ، نامزد حزب جمهوريخواه در خروجي سايت ها و نشريات خود قرار مي دهند.
اين در حالي است كه مردم اين كشورپهناور علاقه اي نسبت به اين نامزد انتخابات رياست جمهوري ندارند.
براساس نظرسنجي‌هاي انجام شده، بيش از نيمي از راي دهندگان آمريكا از ميت رامني رقيب جمهوري خواه باراك اوباما به عنوان يك چهره منفي ياد مي‌كنند.
شركت كنندگان در يك نظرسنجي به نسبت ۵۲به ۳۷ اعلام كرده‌اند كه حس خوبي نسبت به ميت رامني نامزد جمهوري خواه رياست جمهوري آمريكا ندارند.
محبوبيت ميت رامني در بين اذهان عمومي دربين ماه‌هاي مارس تا ژوئن افزايش داشت اما طي ماه پيش محبوبيت وي با كاهش جدي رو به رو شد.
با اين كه اكثر رسانه هاي آمريكا در پي القاي افزايش محبوبيت ميت رامني طي ماه هاي اخير هستند ، اما به نوشته روزنامه واشنگتن پست،" تنها ۴۰ درصد از مردم آمريكا نظرشان در رابطه با ميت رامني،فرماندار پيشين ماساچوست مثبت است اما اين ميزان از ماه مه همچنان ثابت مانده است.اين در حالي است كه ميزان افرادي كه نسبت به ميت رامني نظر مساعدي ندارند از ۴۵ درصد به۴۹ درصد افزايش يافته است."
پس از انتشار برخي اخبار مبني بر كاهش اعتبار رامني در ميان مردم ، جاكوب دابليو كن ، يكي ازمنتقدان مشهور آمريكايي در مصاحبه با سي ان ان معتقد است: عدم توانايي ميت رامني در افزايش محبويت خود نشان از تخريب شدن وجهه ويپس از اشتباهات كلامي‌اش دارد كه چندين بار از كلمات نامناسب در گفت‌وگو با خبرنگاران استفاده كرد.
مسئله مهم ديگر در آمريكا ، حمايت يهوديان و لابي هاي صهيونيستي ازكانديداهاي انتخاباتي است.
از آنجايي كه آراي يهوديان،همواره در انتخابات آمريكا نقش موثر داشته و آنها همواره‌ سرمايه‌هاي زيادي را در اختيار ستادهاي جمع آوري پول براي كانديداهاي انتخاباتي قرار داده‌اند،نمي توان نقش آنان را در سياست اين ايالت ناديده گرفت.از همين رو ميت رامني و جمهوري‌خواهان نيز به شدت در تلاشند تا آراي اين گروه را از آن خود كنند.
حساسيت اين موضوع در سفر اخيرش به سرزمينهاي اشغالي نمود مي كند و سخنراني هاي وي در فلسطين نشان از علاقه فراوان وي نسبت به حمايت صهيونيستها دارد.
ميت رامني در جريان سفرش مدعي شد: اوباما ،با طرح اين مسئله كه "اسرائيل به منظور نشان دادن حسن نيت در از سرگيري مذاكرات صلح با فلسطين، بهتر است به مرزهاي سال ١٩٦٧ باز گردد"، باعث به خطر انداختن موقعيت اسرائيل شده است. اوهمچنين اوباما را به دليل داشتن انتظارات زياد از اسرائيل،در دادن امتيازات ويژه به فلسطيني‌ها، مورد انتقاد قرار داده و سياست او در قبال برخورد با مسئله‌ي هسته‌اي ايران را ضعيف دانست. از مهمترين انتقاداتي هم كه از جانب خود يهوديان طرفدار ميت رامني به اوباما وارد مي شود،سياست ضعيف او در حل بحران اقتصادي كشور بوده و ديگري عدم همكاري نزديك و قوي او با اسراييل مي‌باشد.

از طرفي ، برايان استيگ استاد ارشد دانشگاه بريتيش كلمبيا و مسئول سابق مطالعات منطقه اي ارتش آمريكا عنوان كرده بود ، انتخابات در آمريكا بيشترشبيه يك نمايش تراژدي است و رئيس جمهور دربطن سياست هاي بلند مدت ايالات متحده ازقبل انتخاب شده است.

آن چه كه به وضوح مشخص است نقش حياتي يهوديان و ثروتمندان آمريكا ست كه قدرت زيادي در اين كشور دارند و در واقع بايد ديد پيروز جدال يك درصدي ها كيست؟.

http://hadidnews.com/vdcb.wb5urhbw5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما