تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹
اصل پول خریدار به علاوه نیمی از سود در ۶ ماه اول پرداخت و ۱۱.۵ درصد سود باقی مانده در ۶ ماه دوم تسویه می‌شود.
عرضه ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بانک مرکزی از شنبه
به گزارش حدیدنیوز، سید علی اصغر میر محمد صادقی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر بازنگری در ساز و کار و نرخ اوراق مشارکت بانک مرکزی اظهار داشت: در این راستا تغییراتی در شرایط انتشار و فروش اوراق مشارکت صورت گرفته است.

وی افزود: سود علی الحساب براساس مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ۲۳ درصد تعیین و از روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در سه بانک ملت- صادرات و تجارت در سطح ۳ هزار میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه که نرخ بازخرید اوراق مشارکت ۲۰ درصد است، گفت: اصل این اوراق پس از خاتمه دور فروش به خریداران اوراق مشارکت عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصل پول و سود اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی تضمین می شود، تصریح کرد: میزان حجم اوراق مشارکت فعلا ۳۰ هزار میلیارد ریال است که البته تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز قابلیت انتشار دارد.

میر محمد صادقی این اوراق بی نام و معاف از مالیات است عنوان کرد و گفت: این اوراق قابلیت انتقال به غیر و امکان بازخرید قبل از سر رسید را دارد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در مورد میزان اوراق مشارکت فروخته شده در سال گذشته اظهارداشت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر شد که ۴۷ هزار میلیارد ریال آن به فروش رفت و این درحالیست که اوراق مشارکت دستگاه ها بسیار کمتر به فروش رفته بود.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که با توجه به نرخ تعیین شده برای اوراق مشارکت منابع مازاد خود را به خرید این اوراق اختصاص دهند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که منابع جمع آوری شده در کدام بخش ها هزینه می‌شود، گفت: منابع این اوراق در فعالیت های داخلی و بین المللی بانک مرکزی، سپرده گذاری در بانکها و فعالیت های بین بانکی هزینه خواهد شد.

میرمحمد صادقی با اشاره به جزئیات مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، گفت: مبنای نرخ سود سالانه بوده و سود در مدت یک سال و در دوره‌های زمانی سه ماهه پرداخت می‌شود اما اصل پول در ۶ ماه اول به خریدار اوراق بازپرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع در ۶ ماه اول ۱۱.۵ درصد سود به علاوه اصل پول به خریدار اوراق پرداخت شده و ۱۱.۵ درصد باقیمانده در ۶ ماهه دوم تسویه می شود. http://hadidnews.com/vdcbasb5.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما