تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
توصیه‌ها برای شستشوی قالی در ایام پایانی سال

قیمت "شستشوی قالی و فرش" در تهران چند؟

هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، یکسری از مشاغل در کشور رونق بیشتری می گیرد.
قیمت "شستشوی قالی و فرش" در تهران چند؟
 مردم پوشاک نو می خرند، کفش نو می پوشند و خانه تکانی می کنند. برخی هم همه چیز را می خواهند نونوار کنند و برخی دیگر نیز به همان داشته های خود بسنده می کنند و تلاش دارند تا با پاکیزه تر کردن آنها، جلوه اش را بیشتر کنند. این روزها بازار شستشوی قالی نیز داغ است. از افرادی که در کوچه ها فریاد می زنند تا مشتری برای شستشوی قالی پیدا کنند و افراد دیگری نیز با پخش تراکت های تبلیغاتی تلاش دارند تا نظر مردم را برای سپردن شستشوی قالی هایشان به آنها جلب کنند.


به گزارش حدیدنیوز، بوی بهار و عید و پاکیزگی می آید. مردم کم کم برای خریدهای عید و خانه تکانی آماده می شوند و برخی مشاغل نیز در این میان، رونق می گیرند. از خرید و فروش کفش و کیف و پوشاک گرفته تا خانه تکانی و فرش شویی و شست و شوی دیوارها.

هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، یکسری از مشاغل در کشور رونق بیشتری می گیرد. مردم پوشاک نو می خرند، کفش نو می پوشند و خانه تکانی می کنند. برخی هم همه چیز را می خواهند نونوار کنند و برخی دیگر نیز به همان داشته های خود بسنده می کنند و تلاش دارند تا با پاکیزه تر کردن آنها، جلوه اش را بیشتر کنند.

این روزها بازار شستشوی قالی نیز داغ است. از افرادی که در کوچه ها فریاد می زنند تا مشتری برای شستشوی قالی پیدا کنند و افراد دیگری نیز با پخش تراکت های تبلیغاتی تلاش دارند تا نظر مردم را برای سپردن شستشوی قالی هایشان به آنها جلب کنند.

در این میان اما، قیمت نیز فاکتوری مهم به شمار می آید. مردم می خواهند که بهترین خدمات را با قیمت های معقول و مصوب دریافت کنند و بنابراین به دنبال مرجعی رسمی برای تطبیق نرخ های ارایه شده از سوی شرکت های ارایه دهنده خدمات با آنچه که باید باشد، می گردند.

رئیس اتحادیه قالی‌شویان این نرخ ها را اعلام می کند و می گوید: طبق تعرفه مصوب در هر مترمربع قیمت شست‌وشوی موکت معمولی در واحد‌های درجه یک ۱۰۵۰ تومان، شستشوی موکت پرزدار و برجسته ۱۳۵۰ تومان، شستشوی انواع فرش ماشینی ۲۹۰۰ تومان، شستوشوی فرش دستباف معمولی ۴۸۵۰ تومان، شستشوی فرش دستباف روشن علاء ۵۳۵۰ تومان و شستشوی فرش گل‌ابریشم و کرک دستباف ۸۱۰۰ تومان است.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد ایران آنلاین می افزاید: در کنار این، شستشوی فرش‌های کهنه، عتیقه، تمام ابریشم و صادراتی به همراه هزینه‌های رنگبرداری و غیره با توافق طرفین صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، کرایه رفت و برگشت فرش و قالی در سراسر تهران برای هر خانوار ۹۰۰۰ تومان است. http://hadidnews.com/vdcdjk0x.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما