تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۶
ماموران فرودگاه آلمان از کشف و ضبط فرش دستبافی خبر داده اند.
ماجرای ۵.۵ کیلو هروئین صادر شده با فرش ایرانی
ماموران فرودگاه آلمان از کشف و ضبط فرش دستبافی خبر داده اند که لابلای آن، ۵.۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین جاسازی شده بود است و به همین دلیل، ایران را متهم کرده است که به بهانه صادرات فرش، می خواهد مواد مخدر به این کشور وارد کند. حال محمدباقر آقاعلیخانی، رئیس مرکز ملی فرش ایران می گوید که اصالت این فرش ایرانی نیست. 

به گزارش حدیدنیوز، آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار فرش دستباف ایرانی است و همواره یکی از شرکای تجاری ایران در زمینه خرید این هنر-صنعت اصیل ایرانی به فروش می رسد.

حتی در سالهای گذشته که فرش دستباف ایرانی از سوی امریکا تحریم شده است، بازار آلمان توانسته نقش خوبی را در خرید فرش های دستباف ایران داشته باشد و حتی از این کشور، صادرات به امریکا نیز رونق گیرد و ارزش افزوده بیشتری برای تجار آلمانی حاصل شود.

هم اکنون نیز با رونق زمزمه های برداشتن تحریم فرش دستباف ایرانی از سوی امریکا و احتمال رونق صادرات این کالا به ایالات متحده، به طور قطع آلمان نیز بخشی از بازار بکر خود را از دست خواهد داد.

آنگونه که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت می گویند در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ قرار است که تحریم صادرات فرش دستباف ایران به امریکا برداشته شود و همین امر، تحول جدیدی را در تجارت فرش دستباف به دست می دهد.

حال درست در اوج خیز ایران برای از سر گیری صادرات فرش دستباف به دنیا، ماموران فرودگاه آلمان مدعی شده اند که یک تخته فرش ایرانی را با ۵.۵ کیلوگرم هروئین، کشف و ضبط کرده اند.

در این حال، محمدباقر آقاعلیخانی، رئیس مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با اقتصاد ایران آنلاین می گوید: این صحت ندارد و مطابق با بررسی های انجام شده، اصالت این فرش ایرانی نیست.

وی می افزاید: در بررسی های به عمل آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، مشخص شده است که فرشی با این مشخصات صادر نشده است.

به گفته آقاعلیخانی، فرش دستبافی که در فرودگاه آلمان کشف و ضبط شده است از سوی برخی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است که مشخص شده که اصالت این فرش ایرانی نیست و این فضاسازی برخی دشمنان برای جلوگیری از رونق صادرات و تجارت فرش دستباف در دنیا است.

وی اظهار داشت: این فرش متعلق به رقبای ما است.

در این میان یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار اقتصاد ایران آنلاین می گوید که این فرش متعلق به افغانستان است. http://hadidnews.com/vdccmpqi.2bq4s8laa2.html
منبع : اقتصاد ایران
نام شما
آدرس ايميل شما