تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸
مشاور ارشد کانون شوراهاي اسلامي کار

دولت در توزیع سبد کالا با ما مشورت نکرد

دولت بايد ابتدا برنامه‌ريزي کرده و سپس با نمايندگان جامعه‌هاي هدف آشنا شده و از طريق آنها براي اعطاي کمک‌ها اقدام کند.
دولت در توزیع سبد کالا با ما مشورت نکرد
به گزارش حدیدنیوز، در اجراي چنين برنامه‌هايي دولت بايد ابتدا برنامه‌ريزي کرده و سپس با نمايندگان جامعه‌هاي هدف آشنا شده و از طريق آنها براي اعطاي کمک‌ها اقدام کند و با بکارگيري چنين شيوه‌هايي شاهد اين موارد نخواهيم بود.

مشاور ارشد کانون شوراهاي اسلامي کار کشور گفت: دولت در توزيع سبد کالاها نيت خير داشته، اما متاسفانه ناهماهنگي و نبود برنامه مدون سبب بروز مشکلات فراواني شده است.
ولي‌اله صالحي با بيان اين مطلب به خبرنگار اقتصادپرس اظهار داشت: دولت يازدهم تصميم گرفت در دهه فجر و همچنين در روزهاي پاياني سال با اعطاي سبد کالا کمکي به طبقات ضعيف و دهک‌هاي پايين کمک کند، اما با توجه به وضعيت توزيع سبدها به نظر مي‌رسد براي اجراي آن بايد هماهنگي‌هاي دقيق‌تري به‌عمل مي‌آمد.
وي افزود: با چنين شيوه‌اي به نظر مي‌رسد اين طرح به جاي اينکه اثر مثبت بر جاي گذارد، موجب بروز نارضايتي در ميان قشر کارگري و بازنشستگان در جامعه شده است.
وي تصريح کرد: متاسفانه گذاشتن شرط حقوق و درآمد ۵۰۰ هزار توماني اصلا کارشناسي شده نبود و سبب شد تا هم مسوولان وزات صنعت مورد سوال قرار گرفته و هم وکلاي جامعه کارگري از سوي موکلان خود تحت‌فشار قرار گيرند.
صالحي گفت: براي چنين برنامه‌ها و حمايت‌هايي بايد بيشتر مطالعه شود و برنامه‌ريزي‌هاي بر روي شناخت جامعه‌هاي هدف به صورت شفاف صورت گيرد و طرح‌ها ابتدا روي کاغذ بيايند و پس از آن بدون قيد و شرط اجرايي شوند.
وي عنوان کرد: با توجه به تغيير تکنولوژي و بيشتر شدن امکانات، بهتر بود مبلغ ۸۰هزار تومان را به کارت‌هاي سرپرستان خانوار واريز مي‌کردند تا افراد بدون هيچ‌گونه دغدغه‌اي به فروشگاه‌ها مراجعه و کالاي مورد نياز خود را مي‌خريدند.
مشاور ارشد کانون شوراهاي اسلامي کار کشور تاکيد کرد: در سطح شهر مشاهده کردم که جمعيت فراواني جلوي فروشگاه‌ها تجمع کرده‌اند و بسياري از آنها را جمعيت مسن تشکيل مي‌دهند؛ اين مساله اصلا درست نيست و نبايد کرامت افراد را خدشه‌دار کرد.
صالحي گفت: دولت نيز شايد نيتي براي ايجاد چنين روندي را نداشته، اما متاسفانه نبود برنامه‌ريزي مناسب سبب بروز اين مشکل شد.
وي در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار اقتصادپرس تاکيد کرد: براي پيشگيري از چنين شرايطي در دوره‌هاي بعدي بهتر است دولت قبل از هرگونه اقدامي با نمايندگان جامعه هدف در ارتباط باشد و با کمک آنها افراد را شناسايي کرده و پس از آن نسبت به اعطاي سبد اقدام کند.
مشاور ارشد کانون شوراهاي اسلامي کار در پاسخ به اين سوال که آيا در اين دوره با نمايندگان کارگران و بازنشستگان هماهنگي کرد، اظهارداشت: خير، متاسفانه هيچ جلسه‌اي برگزار نشد و هماهنگي صورت نگرفت و با اين کار شاهد حذف تعدادي از کارگران و بازنشستگان ازمرحله نخست اعطاي کالاها هستيم.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اجراي چنين برنامه‌هايي دولت بايد ابتدا برنامه‌ريزي کرده و سپس با نمايندگان جامعه‌هاي هدف آشنا شده و از طريق آنها براي اعطاي کمک‌ها اقدام کند و با بکارگيري چنين شيوه‌هايي شاهد اين موارد نخواهيم بود.
http://hadidnews.com/vdciy5ar.t1avv2bcct.html
منبع : اقتصاد پرس
نام شما
آدرس ايميل شما

موقع اظهار نظر و تصمیم گیری همه کارشناسند ولی در موقع عمل و عملیاتی شدن هر موضوعی میبینیم که کارشناسهای ما چقدر ناکارشناس و چقدر احمق بوده اند.
که اندازه یک فرد عادی داخل اجتماع نمیدانند.