تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۹
خودروی مگان با 20 نمره منفی و خودروی ام.وی.ام 110 با 86.4 نمره منفی به ترتیب در صدر و ذیل جدول رده بندی کیفی گروه سبک سواری خودروهای تولید داخل در دی ماه قرار گرفتند.
خودروهای با کیفیت و بی کیفیت تولید داخل معرفی شدند
به گزارش حدیدنیوز، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روز دوشنبه در آخرین بررسی کیفی خودروها، جدیدترین آمار رده بندی کیفی خودروهای داخلی را اعلام کرد.
 
براساس این گزارش، در دی ماه 92 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 5.4 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 25.4 درصدی مواجه شد. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور به خودروهای سبک(سواری و وانت) و یک درصد نیز به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) اختصاص داشته است.
 
در بخش سواری شاهد افزایش 5.8 درصدی تعداد تولید نسبت به ماه قبل بودیم که تولید مجدد خودروی مگان و همچنین افزایش تولید خودروهای تندر 90 ایران خودرو و سایپا ایکس 132 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی است. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت درباره شمارگان تولید خودروهای سواری ساخت داخل می توان به تولید خودروی جدید (J5) در شرکت کرمان موتور اشاره کرد.
 
تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 5.2 درصد افزایش یافت به طوری که در مجموع 18 خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 12 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 6 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.
 
براساس معیارهای ارزیابی، این تعداد مدل خودرو مورد نظر به لحاظ عیوب فنی و عملکردی شامل ˈسیستم فنربندی، تعلیق و فرمانˈ، ˈسیستم موتور و انتقال قدرتˈ، ˈترمزˈ، ˈتجهیزات الکتریکیˈ، به لحاظ عیوب تزئینات و مونتاژی شامل ˈ تزئیناتˈ و ˈصداهای غیرعادیˈ، عیوب بدنه شامل ˈبدنهˈ و ˈنفوذ آبˈ و عیوب ˈرنگˈ بررسی شده اند.
 
در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، سایپا ایکس 132 و ایکس 131 بیشترین نمرات منفی را کسب کردند. از طرفی شاهد بهبود 16 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که خودروهای ام.وی.ام ایکس 33 و ام.وی.ام 530 بیشترین تاثیر را در این روند داشتند.
 
در بخش تزئینات و مونتاژی، خودروهای ام.وی.ام ایکس 33 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کردند در ضمن شاهد کاهش 6.1 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای ام وی ام 110 و سمند است.
 
در بخش بدنه خودروهای ام.وی.ام 110 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کردند به طوری که نسبت به ماه قبل نزول 3.6 درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به خودروهای ام.وی.ام 110و ام.وی.ام 530 است.
 
در بخش رنگ نیز میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل تغییر نکرد در ضمن خودروهای لیفان ایکس 60 ، لیفان (1800) 620 و خودروی جدید (J5) بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کردند.
 
براساس این گزارش، تعداد ایرادات مهم و اساسی در بخش سواری به میزان 12 درصد افزایش یافت که عمدتا مربوط به خودروی سایپا ایکس 131 است.
 
در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای بهبود کیفی 5.4 درصدی بوده که دلیل عمده آن مربوط به تولید خودروهای با کیفیتی همچون مگان و (J5) در ماه جاری است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گزارش خود اعلام کرد در این بررسی خودروی سمند بیشترین درصد بهبود و لیفان (1800) ایکس 60 هم بیشترین درصد تنزل را داشتند.
 
http://hadidnews.com/vdcbzab5.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما