تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
دانشمندان با نمونه برداری از سنگ ها و معادن قطب جنوب دریافته اند که در آنجا معادن غنی از الماس سایر فلزات گران قیمت به صورت دست نخورده وجود دارد.
به گزارش حدیدنیوز، پژوهشگران در یک تحقیق جالب متوجه شده اند که احتمال دارد در قطب جنوب الماس یافت شود.

گفتنی است: گروهی از دانشمندان استرالیایی در جریان تحقیق در منطقه شرق قطب جنوب دریافته اند که در آنجا معادنی از الماس وجود دارد.

بررسی ها نشان می دهند؛ هر گونه استخراج و حفر معدن در قطب جنوب ممنوع است اما دانشمندان با مطالعه سنگ های به دست آمده از قطب اعلام کرده اند که رگه های الماس در آنجا وجود دارد.

دانشمندان احتمال می دهند که نوع الماس های کشف شده در قطب جنوب همانند رگه های الماس در معادن کشور های آفریقای جنوبی باشد که در دنیا بسیار مشهور است.

دانشمندان اظهار نگرانی کرده اند که اعلان این خبر ممکن است سبب هجوم مردم برای استخراج الماس از قطب جنوب شود.در سال ۱۹۹۱ اعلام شده که حفر معدن حداقل به مدت ۵۰ سال در قطب جنوب ممنوع است.

در حال حاضر استخراج الماس از برخی کشورهای سرد مانند شمال کانادا و منطقه سیبری روسیه صورت می گیرد.

دانشمندان همچنین گمان می کنند که معادن فلزات با ارزش دیگری مانند طلا، پلاتین، مس، آهن و زغال سنگ نیز در قطب جنوب وجود داشته باشد.

دانشمندان معتقد هستند که در سال ۲۰۱۴ همزمان با پایان محدودیت استخراج فلزات از قطب جنوب، رقابت کشورها بر سر حفر معدن در آن ناحیه شروع خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcbgfb5.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما