تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
حوزه بازرگانی و تجارت در هفته ای که گذشت

جزئیات سبد کالایی / دلایل گرانی چای و شکر

عدم اجرای ال‌سی ۳۰ درصدی و دلایل گرانی چای و شکر از مهمترین اخبار هفته جاری در حوزه بازرگانی و تجارت است.
جزئیات سبد کالایی / دلایل گرانی چای و شکر
به گزارش حدیدنیوز، هفته جاری با شب یلدا آغاز شد و علی‌رغم آنکه انتظار می‌رفت تا شب یلدای پرشوری را در بازار میوه، آجیل و شیرینی شاهد باشیم اما گزارش‌ها حکایت از آن داشت که شب یلدا با رکود قابل توجهی مواجه بود به نحوی که در برخی نقاط شمال شرق تهران وضعیت کسب و کار واحدهای صنفی مناسب بود اما در نقاط جنوبی آنچنان که باید بازار رونق نداشت اما به واسطه آنکه امسال از معدود سال‌هایی بود که قیمت هندوانه افزایش چندانی پیدا نکرد به نظر می‌رسد به احتمال زیاد همه مردم هندوانه را در سفره شب یلدا خود داشته باشند.



به گزارش فارس، در این هفته برخی رسانه‌ها زمزمه‌هایی را در خصوص ثبت سفارش کالاهای اولویت دهم در سکوت منتشر کردند اما در این خصوص رئیس کل سازمان توسعه تجارت به فارس اعلام کرد که ثبت سفارش کالاهای اولویت دهم همچنان ممنوع است و پیشنهادی برای آزادسازی این کالاها به دولت داده شده و در حال بررسی است.



اما محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت در هفته‌ای که گذشت مرتبا با ترس از استیضاح همراه بود به نحوی که بسیاری از نمایندگان اعلام می‌کردند که امضاهایی برای استیضاح وزیر پیر کابینه روحانی جمع‌آوری شده است که این خبر در آخرین روز هفته یعنی چهارشنبه به تایید رسید و مشخص شد که نامه استیضاح وزیر صنعت در هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده است.



همچنین در هفته جاری برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر تغییر تعرفه واردات خودرو منتشر کردند اما معاون وزیر در بازرگانی خارجی در این خصوص اعلام کرد تعرفه واردات خودرو فعلا هیچ تغییری نخواهد داشت و تاکنون هم برنامه‌ای برای تغییر آن اعلام نشده است.



روز سه‌شنبه قاسم‌علی حسنی رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از دلایل گرانی چای و شکر گفت و اعلام کرد: دلیل گرانی چای مربوط به برخی واسطه‌گری‌ها در سازمان چای شمال است که اجازه نمی‌دهد تا چای به قیمت واقعی وارد کشور شود.



او همچنین گفت: اخیرا گمرک ارزش گذاری هر کیلوگرم چای را نیز ۲ دلار افزایش داده است.



حسنی همچنین در خصوص افزایش ۵۰۰ تومان هر کیلوگرم شکر گفت: این موضوع مربوط به مسئول وقت تنظیم بازار می‌شود چراکه او سرخود اقدام به افزایش قیمت شکر کرده است.



به گزارش فارس شاید مهمترین خبر در هفته جاری مربوط به دو سبد کالایی باشد که حسن روحانی در گزارش ۱۰۰ روزه خود از آن نام برد و مرتبا اخبار متفاوتی از آن منتشر شد اما در سه شنبه هفته جاری حسن یونس سینکی معاون وزیر صنعت گفت این سبد شامل برنج، روغن، پنیر، تخم‌مرغ و مرغ است که در دو نوبت دهه فجر و اواخر اسفندماه با استفاده از سامانه الکترونیک یارانه‌ها منتشر خواهد شد.



همچنین یک مقام مسئول در وزارت صنعت هم گفت: دولت بنایی برای صدور کارت جدید الکترونیک برای سبد کالایی ندارد و اعتبار سبد کالایی در حساب سرپرست خانوارها شارژ می‌شود ضمن آنکه این مبلغ قابلیت نقدشوندگی ندارد و باید در ازای آن کالاهای اساسی در فروشگاه‌های منتخب خریداری شود.



به گزارش فارس همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال در قیمت مرغ هیچگونه افزایشی در بازار وجود نداشته باشد.



به گزارش فارس با گذشت بیش از دو ماه از ابلاغ ال‌سی ۳۰ درصدی توسط بانک مرکزی اما هنوز این ال‌سی در بسیاری از بانک‌ها اجرا نمی‌شود در این خصوص محمدمهدی راسخ رئیس کمیسیون اجتماعی و تشکل‌های اتاق تهران گفت بانک‌ها در عدم اجرای ال‌سی ۳۰ درصدی تخلف می‌کنند.



وی همچنین تاکید کرد: برای حمایت از صادرکنندگان این فعالان اقتصادی از پرداخت یک در هزار فروش و سه در هزار درآمد حاصل از فروش به اتاق بازرگانی معاف شوند. http://hadidnews.com/vdci5par.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما