تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸
تمام کارشناسان مسکن و قطعاً وزیر راه و شهرسازی به خوبی می‌دانند که برخورد تبلیغاتی با مسکن خطاست.
برخورد تبلیغاتی با مسکن خطاست
در زیرکی و نبوغ آخوندی وزیر راه و شهرسازی هیچ شکی نیست اما اظهارنظر وی در آخرین ساعات روز شنبه، شاید ماه‌ها او و وزارت راه و شهرسازی را درگیر خود کند.


وقتی اعلام شد که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز شنبه در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» شرکت خواهد کرد، بسیاری از رسانه‌ها تصور کردند، باز هم وزیر راه و شهرسازی به گلایه از سیاستهای بخش مسکن در سالهای گذشته خواهد پرداخت.



اما در این برنامه آخوندی خبری را اعلام کرد که به نظر می‌رسد نباید آن را با این سرعت و علنی آن هم در رسانه ملی که میلیون‌ها بیننده دارد، اعلام کند.



بله خبری که آخوندی آن را منتشر کرد (آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر) اگر چه موجب خوشحالی متقاضیان مسکن مهر شد، اما این مطلب را نباید با صراحت و قبل از اینکه بخشنامه آن را ابلاغ کند، اعلام می‌کرد.



نکته بسیار حائز اهمیت این است که تمام مسئولان رده‌بالای وزارت راه و شهرسازی، قوه قضائیه و اصحاب رسانه به خوبی می‌دانند که خرید و فروش مسکن مهر در حال حاضر به صورت غیر رسمی در حال انجام است، اما نکته‌ای که باید وزیر زیرک و پر گلایه راه و شهرسازی به آن قبل از اعلام این خبر توجه می‌کرد، این بود که اعلام خبر آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر آنهم از رسانه ملی قیمت مسکن مهر را بالا خواهد برد.



تمام کارشناسان مسکن و قطعاً وزیر راه و شهرسازی به خوبی می‌دانند که برخورد تبلیغاتی با مسکن خطاست و ایجاد التهاب می‌کند، پس بنابراین بهترین کار در برخورد با معاملات غیر قانونی مسکن مهر این بود که خرید و فروش آن بدون اعلام رسمی آزاد می‌شد.



جناب آقای آخوندی در اعلام آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر عجله کردید و می‌توانستید بدون اعلام رسمی آنرا آزاد کنید و یا حداقل صبر می‌کردید تمام واحدهای مسکونی مهر واگذار شوند.



صاحبان مسکن مهر فقط مالک اعیانی هستند، زمین آن واحدهای مسکونی متعلق به دولت است که در اجاره دراز مدت ۹۹ ساله در اختیار مالک آپارتمان است.



طبق قرار داد هم تا زمان پایان ساخت و تحویل آپارتمان، فرد مالک نمی شود و در تمام دوره ساخت باید برای دولت محرز شود که فرد متقاضی مالک خانه دیگری نباشد که اگر خلاف آن ثابت شود، قرارداد لغو می‌شود، بنابر این بر اساس قرار داد تا زمان تحویل کامل آپارتمان یعنی اعیانی، متقاضی مالک نیست که بخواهد چیزی را بفروشد، اما بعد از احراز مالکیت متقاضی بر اعیانی، می‌تواند عین آپارتمان را که مالک شده را بفروشد و خریدار جدید به عنوان مستاجر جدید زمین ۹۹ ساله دولت محسوب می‌شود.



اکبر محمودی http://hadidnews.com/vdcipzar.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما