تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۹
ساماندهی واردات و صادرات با اولویت بخش تولید از مهمترین اقدامات خواهد بود.
توسعه و رونق تولید راهبرد ۱۰۰ روزه دوم دولت تدبیر و امید
وزیر امور اقتصادی و دارایی اولویت نخست و راهبرد ۱۰۰ روز دوم دولت تدبیر و امید را توسعه و رونق تولید اعلام کرد و گفت: ساماندهی واردات و صادرات با اولویت بخش تولید از مهمترین اقدامات خواهد بود.

به گزارش حدیدنیوز، علی طیب نیا در برنامه رادیو اقتصاد با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت گفت: اولویت نخست و راهبرد ۱۰۰ روز دوم دولت تدبیر و امید توسعه و رونق تولید است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: حوزه تمرکز وزارت اقتصاد بر تنظیم، تصویب، پیگیری اهداف و اقدامات راهبردی برای تقویت تولید استوار است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای اقتصادی از جمله کاهش قابل توجه نرخ تورم محصول کار همه ارکان دولت و همراهی مردم است، افزود: ساماندهی واردات و صادرات با اولویت بخش تولید از مهمترین اقدامات خواهد بود.

این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: اگر اثر بخشی همه سیاست های پولی و مالی به حداکثر برسد، رونق تولید هم بیشتر می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیل فرآیندهای گمرکی به منظور ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی، کالاهای انباشته در گمرک، اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش کشاورزی و بازنگری در فهرست محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی با هدف توسعه صادرات در اولویت است.

طیب نیا عنوان کرد: همه سازمان و نهادهای زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی بسیج شده اند تا زمینه بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه های ادارای را فراهم کنند.

وی افزود: خوشبختانه نرخ تورم کاهش یافته است که البته برای این امر تمامی نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیز تلاش و همکاری کرده اند و این روند هم ادامه خواهد داشت.

طیب نیا گفت: گمرک، سازمان خصوصی سازی، بیمه مرکزی، سازمان مالیاتی و دیگر بخش های وزارت امور اقتصادی و دارایی همه تلاش های خود را بکار می گیرند تا فرآیند خوبی برای رونق تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید در افق سند چشم انداز ۲۰ ساله به قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شویم که این امر با رشد اقتصادی مستمر و پایدار محقق می شود، گفت: رشد اقتصادی بر اساس افزایش تولید ناخالص داخلی سنجش می شود و یکی از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد اقتصادی است و باید تقویت شود.

طیب نیا تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی از همان روزهای ابتدای کار رویکرد راهبردی در پیش گرفته و اجرای برنامه های رونق تولید و سرمایه گذاری و ایجاد تحرک و افزایش رشد اقتصادی که تدوین شده است، ادامه خواهد داشت.
http://hadidnews.com/vdciyuar.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما