تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۴
شبکه های دینی در ماهواره چه می کنند؟

شبکه هایی به اسم دین اما مخرب تر از شبکه های ضد اخلاقی

امروز خوراکی که شبکه های به ظاهر دینی ماهواره با زبان فارسی به خورد ملت ایران می دهند صد ها برابر تماشای صحنه های غیر اخلاقی در ماهواره است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس  طبق آخرین اطلاعات موجود در حال حاضر از بین ۱۹۰۰ شبکه آزاد و کد دار ماهواره‌ای که در آسیا قابل دریافت است، ۳۲۲ شبکه با شگرد‌های مختلف به دنبال ترویج مذاهب انحرافی و عرفان‌های کاذب هستند و این در حالی است که در روزهای گذشته کارشناسان و جامعه شناسان ضمن هشدار نسبت به دور تازه فعالیت این شبکه‌ها خواستار برنامه‌ریزی برای مقابله با خطرات ترویج عرفان‌های دروغین در شبکه‌های شبه دینی شده‌اند .



به تازگی یکی از مسئولان سازمان صدا و سیما به طور مستند به بیان مشخصات شبکه‌های ماهواره‌ای مذهبی و تفکیک شبکه‌های شبه مذهبی پرداخته است که به نظر می‌رسد با توجه به سکوت چندین ساله مدیران دست اندرکار برای اطلاع رسانی وضعیت شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران این صحبت‌ها می‌تواند از یک سو بیانگر واقعیتی تلخ و حقیقتی انکارناپذیر درباره خطرات شبکه‌های شبه اسلامی و از طرف دیگر هشداری برای خانواده‌ها و به ویژه جوانان باشد .



به گفته رئیس مرکز واحد مونیتورینگ صدا و سیما در حال حاضر ۳۴۷ ماهواره در جهان فعال هستند که ازاین تعداد۲۱۴ ماهواره در آسیا سیگنال‌های ارتباطی را از فرستنده‌ها دریافت و برای گیرنده میلیون‌ها نفر ارسال می‌کنند. همچنین براساس آخرین اطلاعات موجود از ۱۹۰۰ شبکه آزاد و کد دار ماهواره‌ای قابل دریافت در ایران ۳۲۲ شبکه به ترویج ادیان ساختگی، عرفان‌های نوظهور و بهائیت می‌پردازند .



اینکه استفاده از ماهواره در ایران آزاد است یا نه، به ما ارتباطی ندارد و این مسئولان هستند که باید برای این موضوع تدابیر لازم را بیندیشند، اما آنچه به ما مرتبط می‌شود، شفاف‌سازی افکار عمومی ‌و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان از خطرات این نوع شبکه‌ها است، چراکه با کمی دقت و تامل در برنامه‌ها و نوع رفتار و گویش مجریان این شبکه‌ها می‌توان به شگردهای آنها برای جذب جوانان و ترویج ادیان ساختگی پی برد .



البته به غیر از۳۲۲ شبکه ضد اسلامی و شبه دینی شبکه‌هایی هم روی ماهواره‌های هاتبرد و تل استار پخش می‌شوند که با برنامه‌های خود به دنبال ترویج مذاهب اسلامی و جذب مخاطب در راستای ادیان الهی هستند ، شبکه‌های ثامن، ولایت، امام حسین(ع) و سلام، ۴ شبکه‌ای هستند که برای مقابله با تهدیدات ضداسلامی در دنیای ماهواره‌ها برنامه‌ریزی جامعی انجام داده‌اند اما به نظر می رسد این تحرکات در برابر کوه هجمه ها توسط جریان های منحرف اصلا به چشم نمی آید!



به طور معمول در جنگ نرم زمانی دشمن دست به ترویج ادیان ساختگی و چایگزین خود می زند که مروجان فرهنگ اصیل دینی با کمکاری در رسانه ها و ادارات متولی فرهنگ فرصت را به سادگی در دستان آنان قرار می دهند و به عبارت بهتر زمانی که در فیلم و سریال های رسانه ملی خودمان سوژه های دختر و پسری ۱۰ برابر یک سریال یا فیلم دینی ساخته می شود دشمن اگر جاهل هم باشد به سادگی می تواند از این لقمه آماده برای ترویج افکار مد نظر خود وارد میدان شود .



امروز خوراکی که شبکه های به ظاهر دینی ماهواره با زبان فارسی به خورد ملت ایران می دهند صد ها برابر تماشای صحنه های غیر اخلاقی در ماهواره است اما هنوز هیچکس به فکر نیست و همه گمان می کنند که فرهنگ سازی فقط هشدار دادن نسبت به تماشای صحنه های غیر اخلاقی در یک فیلم یا شو تلویزیونی است! http://hadidnews.com/vdcdsz0x.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما