تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
تامین اجتماعی با سعه صدر با بخش تولید رفتار کند

حقوق کارگری کفاف زندگی را نمی‌دهد

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: حقوق کارگری کفاف زندگی را نمی‌کند و مشکلات فراوانی در تولید وجود دارد.
حقوق کارگری کفاف زندگی را نمی‌دهد
به گزارش حدیدنیوز، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در نشست صبحانه کاری که با حضور وزیر کار، برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر درآمدهای کارگری و حداقل حقوق‌، کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد و همین حداقل‌ها نیز در معرض تهدید است، چرا که امنیت شغلی برای همین حداقل حقوق هم به طور کامل وجود ندارد.



وی افزود: فشارهای اعمال شده به تولید، ‌افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رکود تورم شکننده، فشارهای مالیاتی، مشکلات بانکی، تهدید صدور اجرائیه‌های مختلف و ممنوع‌الخروجی‌ها مدیران بخش تولیدی را در نگرانی فرو برده است.



رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تحقق اهداف تولید ملی در راستای فرمایش رهبری تنها با همدلی و هماهنگی در وضعیت موجود امکان پذیر است.



شافعی گفت: شرایط معیشت کار وقتی بهبود می‌یابد که شرایط اقتصادی بهبود یابد.



وی افزود: اقدامات اعانه‌ای جز آثار منفی، گره‌ای از مشکلات طبقه پایین جامعه را حل نمی‌کند و دولت تدبیر و امید در این مدت زمان امید به آینده را افزایش داده است.



وی با تاکید بر اینکه باید در رونق کار تولید تعجیل کرد، گفت: تولید نیاز به اقدامات اورژانسی دارد و تدوین و اجرای برنامه‌های بخش تولید باید با نگاه به آینده و مشارکت تولید تدوین شود.



رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری‌ها گفت: باید بررسی کنید، تا مشخص شود با وجود سرمایه‌گذار‌ی‌های ناتمام باید به چه سمتی حرکت کنیم، آیا باید پروژه‌های ناتمام به اتمام برسد یا عقلایی است تا بخشی از آنها را کنار بگذاریم. در خصوص سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز باید برنامه مشخصی وجود داشته باشد.



وی با طرح این پرسش که حرکت با چشم بسته راه آینده تولید را مشخص نمی‌کند، اظهار داشت: ظرفیت‌های خالی با سرمایه‌گذاری قابل توجه باید در اولویت اول قرار بگیرد و همچنین با سوق دادن پس‌اندازها کنترل تورم صورت گیرد.



شافعی از وزیر کار خواست تا سازمان تامین اجتماعی با سعه صدر بیشتری با بخش تولید رفتار کند. http://hadidnews.com/vdca6onu.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما