تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
به همراه تصاویر اسمارت فون ها

معرفی ۷ نسل از محبوب ترین اسمارت فون‌دنیا

اپل در زمینه فناوری های به کار برده شده برای موبایل به ویژه بارگذاری اطلاعات بسیار موفق عمل کرده است.
معرفی ۷ نسل از محبوب ترین اسمارت فون‌دنیا

به گزارش حدیدنیوز، آیفون ۳Gs دوربین ۳ مگاپیکسلی با رزولشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل و فوکوس اتوماتیک بود؛ این مدل نیز مانند دو مدل قبلی بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال، حالت ماکرو، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، پانوراما، لرزشگیر دست و فلاش و دوربین دوم نداشت، اما قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA داشت.



 این موضوع که آیفون از روزی که به عرصه تکنولوژی وارد شده تاکنون برترین، محبوب ترین و قدرتمند ترین اسمارت فون بوده و هست ادعای گزافی نیست و از این حیث بررسی روند پیشرفت و بهبود کیفیت نسل اول این اسمارت فون تاکنون خالی از لطف نخواهد بود.



بررسی های صورت گرفته از پیشرفت اسمارت فونها  از مدل ۲G تا ۳G ، ۳Gs ،۴ ، ۴s ، ۵  و ۵s از بهبود کیفیت و قدرت پردازش و نیز کیفیت دوربین این غول فناوری جیبی حکایت دارد، به نحوی که از سال ۲۰۰۷ که اولین سری آیفون به بازار آمد تاکنون، اپل در زمینه سخت افزار و فناوری های به کار برده شده برای موبایل به ویژه بارگذاری اطلاعات بسیار موفق عمل کرده است. در این راستا ویژگی های ۷ نسل محبوب ترین اسمارت فون دنیا معرفی می شود.







  مشخصات آیفون ۲G



این آیفون که در ماه ژانویه سال ۲۰۰۷ با قیمت ۵۹۹ دلار و در باند فرکانسی GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ و در ابعاد ۱۱.۶×۶۱×۱۱۵ ميليمتر و وزن ۱۳۵ گرم به بازار عرضه شد، غوغایی در دنیای اسمارت فون ها ایجاد کرد.



این آیفون در رنگ بندي مشکی با فرم ساده تولید شد و نوع صفحه نمايش TFT با ۱۶ میلیون رنگ قابل نمايش، رزولوشن ۴۸۰×۳۲۰ پيکسل، سايز ۳.۵ اينچ و صفحه لمسي بود که زنگ پلی فونیک و قابليت پخش موزيک و قرار دادن mp۳ به جاي زنگ از جمله ویژگی های آن محسوب می شد.



این گوشی پخش فرمت هاي صوتي همچونAAC/ Protected AAC/MP۳/ MP۳ VBR/ Audible (formats ۲, ۳, and ۴)/Apple Lossless/AIFF/ WAV را پشتیبانی می کرد و فرمت هاي قابل پخش تصويري آن نیز H.۲۶۴/m۴v/mp۴ بود.



نخستین نسل آیفون دارای حافظه داخلي ۴ و ۸ گيگابايت و درگاه کارت حافظه ديتا و اينترنت و پورت USB بود و از بلوتوث، جی پی آراس، EDGE پشتیبانی می کرد و از ۳G پشتیبانی نمی کرد.



این گوشی از شبکه بي سيم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g و HTML و قابلیت ارسال پيام SMS, MMS, Email, Instant Messaging بهره می برد، اما WAP و xHTML نداشت.



دوربين نخستین آیفون، ۲ مگاپیکسلی با رزولوشن عکس ۱۲۰۰×۱۶۰۰ پيکسل و فاقد فوکوس اتوماتيک، بزرگنمايي اپتيکال و بزرگنمايي، حالت ماکرو، تشخيص چهره و لبخند، فلاش، فیلمبرداري و دوربين دوم و لرزشگير دست بود.



این گوشی سيستم عامل Mac OS X v۱۰.۴.۸ را پشتیبانی می کرد؛ ضبط صدا داشت و فاقد GPS ، راديو، شماره گیر و فرمان صوتی، منشي تلفن و خروجي هدفون بود.     



این گوشی DVB-H ، ويرايشگر آفيس، نمايش فايل هاي آفيس، push to talk و جاوا نداشت و آیفون و خروجي TV و نمايش پي دي اف داشت.







  مشخصات آیفون ۳G



آیفون ۳G ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ با قیمت متغیر ۱۹۹ تا ۲۹۹ دلار وارد بازار شد.



این گوشی در باند فرکانسی GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ /HSDPA ۸۵۰ / ۱۹۰۰ / ۲۱۰۰ و ابعاد ۱۵.۳×۶۲.۱×۱۱۵.۵ ميليمتر، وزن ۱۳۳ گرم و رنگ بندي مشکی و سفید عرضه شد که نوع صفحه نمايش آن TFT با تعداد ۱۶ میلیون رنگ قابل نمايش، رزولوشن ۴۸۰×۳۲۰ پيکسل، سايز ۳.۵ اينچ، صفحه لمسي و قابليت چرخش خودکار- autorotate – بود. نوع زنگ پلی فونیک، قابليت پخش موزيک و قرار دادن mp۳ به جاي زنگ از دیگر مشخصات این مدل آیفون بود که فرمت هاي پخش صوتي AAC/ Protected AAC/MP۳/ MP۳ VBR/ Audible (formats ۲, ۳, and ۴)/Apple Lossless/AIFF/ WAV و فر?ت هاي پخش تصويري  H.۲۶۴/m۴v/mp۴ را پشتیبانی می کرد. دارا بودن حافظه داخلي ۸ و ۱۶ گيگابايت و پشتیبانی از بلوتوث، GPRS و EDGE، HSDPA (نسل سوم) و شبکه بی سیم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g و HTML از دیگر ویژگی های این مدل آیفون بود.



آیفون ۳G اينفرارد و WAP و  Xhtml نداشت و از ویژگی های ارسال پیام SMS, MMS, Email, Instant Messaging پشتیبانی می کرد.



دوربين ۲ مگاپیکسلی با رزولوشن عکس ۱۲۰۰×۱۶۰۰ پيکسل از جمله مشخصات دوربین این گوشی بود و البته که این مدل، فوکوس اتوماتيک، بزرگنمايي اپتيکال و دیجیتال، حالت ماکرو، تشخيص چهره، تشخيص لبخند، فلاش، فيلم برداري، دوربين دوم، کاهش قرمزي چشم، پانوراما و لرزشگير نداشت.



پشتیبانی از سيستم عامل Mac OS X v۱۰.۴.۱۰ وGPS   و AGPS با قابلیت ضبط صدا از دیگر ویژگی های این گوشی بود. این گوشی راديو، شماره گير صوتي و منشی تلفنی، DVB-H و ویرایشگر آفیس و امکان نمایش فایل های آفیس و پی دی اف و جاوا نداشت، اما خروجي هدفون با پورت ۳.۵ میلیمتری و آيفون و خروجی TV داشت و از  باتري Standard battery, Li-Ion با مدت زمان مکالمه ۱۰ساعته و زمان جانشين ۳۰۰ ساعته بهره می برد.


  مشخصات آیفون ۳Gs



این مدل گوشی که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ وارد بازار ایران شد، حدود ۸۷۰هزار تومان قیمت داشت و در ابعاد ۱۲.۳×۶۲.۱×۱۱۵.۵ میلیمتر و وزن ۱۳۵ گرمی از باندهای فرکانسی GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ /HSDPA ۸۵۰ / ۱۹۰۰ / ۲۱۰۰ پشتیبانی می کرد.



این گوشی در رنگ بندی مشکی با صفحه نمایش TFT با ۱۶ میلیون رنگ، رزولوشن ۴۸۰×۳۲۰ پیکسل در سایز ۳.۵ اینچ عرضه شد که صفحه نمایش آن لمسی با قابلیت چرخش خودکار - autorotate -، نوع زنگ پلی فونیک، قابلیت پخش موزیک و قرار دادن mp۳ به جای زنگ و پشتیبانی از فرمت های پخش صوتی MP۳/MP۳VBR/AAC/AIFF/WAV و پخش تصویری  H.۲۶۴/m۴v/mp۴/mov بود.



دارا بودن حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و حافظه رم ۲۵۶ مگابایت، پورت USB، بلوتوث نسخه ۲.۱، GPRS، EDGE و شبکه نسل سوم HSDPA, ۷.۲ Mbps و شبکه بی سیم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g و HTML از دیگر ویژگی های سومین مدل آیفون بود.



این گوشی هم مانند مدلهای قبلی اینفرارد و WAP و xHTML نداشت و ارسال پیام آن از طریقSMS (threaded view), MMS, Email از دیگر امکانات این مدل بود.



آیفون ۳Gs دوربین ۳ مگاپیکسلی با رزولشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل و فوکوس اتوماتیک بود؛ این مدل نیز مانند دو مدل قبلی بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال، حالت ماکرو، تشخیص چهره، تشخیص لبخند، پانوراما، لرزشگیر دست و فلاش و دوربین دوم نداشت، اما قابلیت فیلمبرداری با کیفیت VGA داشت.



این گوشی از سیستم عامل Mac OS X v۱۰.۴.۱۱ و فناوری GPS وAGPS بهره می برد و قابلیت ضبط صدا و شماره گیر صوتی، فرمان صوتی و خروجی هدفون با پورت ۳.۵ میلیمتری، خروجی TV و آیفون داشت. البته این مدل هم فاقد منشی تلفنی، DVB-H و ویرایشگر آفیس و امکان نمایش فایل های آفیس و پی دی اف و جاوا بود.



مشخصات باتری این گوشی Standard battery, Li-Ion با زمان مکالمه ۱۲ساعت و زمان جانشین ۳۰۰ساعت بود.



 
  مشخصات آیفون ۴



آیفون ۴ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ با قیمت حدود یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان در بازار ایران، طرفداران اسمارت فون را شگفت زده کردو این مدل آیفون در باند فرکانسی باند GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ /HSDPA ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۹۰۰ / ۲۱۰۰ و در ابعاد ۹.۳×۵۸.۶×۱۱۵.۲ میلیمتر، وزن ۱۳۷ گرم و رنگ بندی مشکی و سفید عرضه شد و از صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ، رزولوشن ۹۶۰×۶۴۰ پیکسل و سایز ۳.۵ اینچ بهره می برد.



صفحه لمسی با قابلیت چرخش خودکار داشت و نوع زنگ پلی فونیک، قابلیت پخش موزیک و قرار دادن mp۳ به جای زنگ و پشتیبانی از فرمت های پخش صوتیAAC (۸ to ۳۲۰ Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP۳ (۸ to ۳۲۰ Kbps), MP۳ VBR, Audib و پخش تصویری MPEG-۴.m۴v,.mp۴, and.mov از دیگر ویژگی های آن است.



این گوشی اولین مدل آیفون بود که دفتر تلفن نامحدود به همراه نمایش تصویر تماس گیرنده داشت و حافظه داخلی ۱۶/۳۲ گیگابایت، حافظه رم ۵۱۲ مگابایت از جمله امکانات آن بود.



این مدل دارای پردازنده Apple A۴ با سرعت ۱۰۰۰مگاهرتز است که امکان استفاده از پورت USB را دارد و از بلوتوث نسخه ۲.۱ A۲DP و GPRS Class ۱۰ (۴+۱/۳+۲ slots), ۳۲ - ۴۸ kbps و EDGE     Class ۱۰, ۲۳۶.۸ kbps بهره می برد.



آیفون ۴ کمپانی اپل از نسل سوم موبایل و شبکه بی سیم وای فای Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n پشتیبانی می کرد و شبکه WAP و xHTML نداشت.



ارسال پیام از طریق SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email و دارا بودن دوربین ۵ مگاپیکسل با رزولوشن عکس ۱۹۴۴×۲۵۹۲ پیکسل و فوکوس اتوماتیک و بزرگنمایی دیجیتال ۵ برابر از دیگر ویژگی های آن

بود. دوربین این گوشی نیز قابلیت بزرگنمایی اپتیکال، حالت ماکرو، تشخیص چهره، تشخیص لبخند و لرزشگیر دست نداشت، اما فلاش LED و فیلمبرداری با کیفیت ۷۲۰p و دوربین دوم از جمله امکانات جدید این مدل بود که از سیستم عامل iOS ۴ بهره می برد.



این مدل رادیو نداشت و ضبط صدا و شماره گیر صوتی، فرمان صوتی، خروجی هدفون با پورت ۳.۵ میلیمتری داشت.



این گوشی فاقد قابلیت منشی تلفن، DVB-H، push to talk، ویرایشگر آفیس، نمایش فایل های آفیس و نمایش پی دی اف بود، اما خروجی TV و قابلیت کارکرد با Micro Sim card را داشت.  از جمله ویژگی های متفاوت آن نیز کاور باتری ضدخش با باتری Standard battery, Li-Po ۱۴۲۰mAh و زمان مکالمه ۱۴ساعت و زمان جانشین ۳۰۰ساعت بود.







  بررسی گوشی Apple iPhone ۴S



این مدل از تلفن همراه هوشمند که در اکتبر ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد، نسبت به مدل های پیش از خود از پردازنده ای سریع تر و دوربین قوی تری برخوردار است.



سیستم عامل این مدل از iOS۵ است و نسبت به دیگر مدل های اپل صفحه نمایش کوچکی دارد.



قیمت این تلفن همراه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است .



این مدل از گوشی های اپل دارای کلید هوشمند هستند و شبکه مخابراتی ۲G و ۳.۵G را پشتیبانی می کنند. صفحه نمایش این مدل  لمسی ، خازنی از فناوری LED-backlit IPS استفاده شده و ۱۶ میلیون رنگ است.



دوربین اصلی آن ۸ مگاپیکسل بوده و کانون گیری خودکار، فوکوس با لمس و  ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر از دیگر امکانات دوربین است.  از دیگر امکانات آن می توان به سیستم عامل iOS ۵  و حافظه داخلی ۱۶، ۳۲و ۶۴ گیگابایتی و RAM ۵۱۲ مگابایتی اشاره کرد.



این گوشی مجهز به پردازنده A۵ با سرعت ۱GHz به همراه GPU دو هسته ای است. علاوه بر این عمر باتری ۴S نسبت به مدل های پیشین پیشرفت داشته و کاربر می تواند ۸ ساعت در حالت ۳G و یا ۱۴ ساعت در حالت ۲G با دستگاه صحبت کند؛ ۶ ساعت با استفاده از ۳G یا ۹ ساعت با استفاده از Wi-Fi در اینترنت جستجو کند یا ۱۰ ساعت  ویدئو تماشا کند.







  بررسی گوشی iphone ۵S



این مدل از گوشی های هوشمند کمپانی اپل در تابستان ۲۰۱۳ رونمایی شد. جدیدترین محصول نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت از نسخه هفتم سیستم  عامل iOS بهره می گیرد. این تلفن هوشمند مجهز به بدنه ای بسیار باکیفیت از جنس آلومینیوم است که این بار در سه رنگ عرضه شده است.  این مدل که اکنون در بازار ایران قیمتی حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد مجهز به صفحه نمایش ۴ اینچی Retina با رزولوشن ۱۱۳۶در۶۴۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight و پردازنده A۷ است. ذخیره سازی اطلاعات این گوشی در سه مدل ۱۶گیگابایت، ۳۲گیگابایت و ۶۴گیگابایت توانسته است گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.



  فلاش دوتایی LED برای اولین بار است که در آیفون ۵S مورد استفاده قرار می گیرد. این دو فلاش جدید توانایی ایجاد ۱۰۰۰ حالت مختلف نوری را با توجه به شرایط محیطی دارند . حسگر اثر انگشت نیز که کلیدی ایمن برای انواع کاربردهاست در این مدل با دکمه معروف Home یکپارچه شده است.  سنسور اثر انگشت خوان با نام Touch ID شناخته می شود و می توان از آن برای باز کردن قفل گوشی یا حتی خرید کردن استفاده کرد.  استفاده از یک پردازنده ۶۴ بیتی به عنوان مرکز اصلی محاسبات این مدل از تلفن همراه هوشمند از بارزترین ویژگی های آن است و اپل مدعی است، سرعت عملکرد این پردازنده در جنبه های عمومی و گرافیکی، چیزی در حدود دو برابر بیشتر از پردازنده A۶ است.  در آیفون ۵S از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که البته سنسور آن ۱۵درصد بزرگتر شده است.



لنز دوربین ۵ عنصری است و دریچه دیافراگم آن F/۲.۲ است. بنابراین عکس هایی که در نور کم گرفته می شوند، کیفیت بالاتری داشته و از نویز کمتری برخوردار هستند، چراکه پیکسل ها بزرگتر هستند. دوربین قابلیت دیگری به نام پایدارسازی خودکار دارد و با ترکیب چند عکس با نورهای مختلف، عکس نهایی را با توجه به موردی که واضح تر است، انتخاب می کند. فوکوس خودکار نیز شامل یک ماتریس ۱۵ نقطه ای است. حالت عکاسی پانورامای ۲۸ مگاپیکسلی نیز در آیفون جدید وجود دارد. دوربین استفاده شده در آیفون جدید، در زمره دوربین های رده بالا برای گوشی های هوشمند قرار می گیرد.  

http://hadidnews.com/vdcdjj0x.yt05n6a22y.html
منبع : همشهری اقتصاد
نام شما
آدرس ايميل شما