تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۴
موسسه نظرسنجی زاگبی: ۹۶ درصد از مردم خواهان ادامه برنامه هسته‌ای، حتی با وجود سختی تحریم‌ها هستند.
۹۶ درصد مردم ایران خواهان ادامه برنامه هسته‌ای علی‌رغم تحریم‌ها
به گزارش حدیدنیوز، مرکز نظرسنجی زاگبی در یک نظرسنجی تازه نشان داده است ۹۶ درصد از مردم ایران خواهان ادامه برنامه هسته‌ای ایران حتی در صورت سختی تحریم‌ها هستند.

مرکز نظرسنجی زاگبی برای این تحقیق با ۱۲۰۵ نفر از افراد بزرگسال از سرتاسر ایران مصاحبه‌های رو در رو انجام داده است تا نظر آنها درباره رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایران بررسی کند.

این تحقیق نشان داده است که با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، ایرانی‌ها انتظار دارند که وضعیتشان بهبود پیدا کند.

محققان مرکز نظرسنجی زاگبی در گزارش خود می‌نویسند: «روی هم رفته نظرسنجی ما نشان داد که تنها ۳۶ درصد از ایرانی‌ها می‌گویند که نسبت به ۵ سال پیش مرفه‌تر شده‌اند و ۴۳ درصد می‌گویند اوضاعشان بدتر شده است. اما با پیروزی روحانی، ۴۳ درصد اکنون انتظار دارند که طی ۴ سال آینده و با دولت روحانی اوضاع بهتری خواهند داشت.»

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اولویت‌های سیاسی خود را به ترتیب زیر اعلام کرده‌اند: اشتغال (۲۹ درصد)، ارتقاء دموکراسی (۲۴ درصد)، افزایش آزادی‌های فردی و شهروندی (۲۳ درصد)، افزایش حقوق زنان (۱۹ درصد)، پایان دادن به فساد (۱۹ درصد)، اصلاحات سیاسی یا دولتی (۱۸ درصد).

بهبود رابطه با آمریکا با ۵ درصد جزو پایین‌ترین اولویت‌های شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بوده است.

مصاحبه‌شوندگان به پرسش‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داده‌اند. تنها ۳۶ درصد ایرانی‌ها گفته‌اند تحریم‌ها بر زندگی آنها تأثیر گذاشته است.

۹۶ درصد از ایرانی‌ها گفته‌اند تحمل تحریم‌ها ارزش پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران را دارد. http://hadidnews.com/vdcbzwb5.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما