تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
وزیر نفت گفت: زمستان امسال ظرفیت پالایش گاز پارس جنوبی ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.
ظرفیت پالایش گاز پارس جنوبی ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
به گزارش حدیدنیوز، بیژن نامدار زنگنه در عسلویه اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در صنعت نفت و گاز داشته و رشد و توسعه این میدان گازی اهمیت زیادی دارد.



وی افزود: توسعه فازهای در دست اجرا در این میدان از اولویت‌های صنعت نفت است و امیدوار هستیم با همکاری و تلاش مدیران صنعت نفت این مهم محقق شود.



وزیر نفت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در بازدید از پارس جنوبی بر لزوم تکمیل فازها و تسریع در بهره‌برداری از فازهای در دست اجرا تاکید داشت و وزارت نفت با تمام توان در این مسیر فعالیت می‌کند.



زنگنه با اشاره به تلاش وزارت نفت برای تولید گاز از فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تاکید کرد: زمستان امسال ظرفیت تولید و پالایش گاز از فاز ۱۵ پارس جنوبی به ۲۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.



وی تصریح کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته، دو ردیف شیرین‌سازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی از محل گازهای ترش فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی انجام شده است.



زنگنه گفت: امسال ظرفیت پالایش گاز پارس جنوبی ۲۵ میلیون مترمکعب با استفاده از گاز سایر فازها افزایش پیدا می‌کند که امری مهم است.



وی اظهار داشت: امروز صنعت نفت در مسیر توسعه روزافزون قرار دارد و باید کاری کنیم که این مسیر تداوم یابد. http://hadidnews.com/vdcdkj0x.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما