تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۷
"محمدباقر نوبخت "درجمع خبرنگاران افزود:

دولت از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کند

سخنگوی دولت گفت: بانک مرکزی و دولت از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کنند.
دولت از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کند
سخنگوی دولت گفت: بانک مرکزی و دولت از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کند و رویکرد ما در ماه های باقی مانده از امسال و همچنین سال آینده رفتن به سمت نرخی ثابت است.


به گزارش حدیدنیوز، "محمدباقر نوبخت "درحاشیه جلسه امروز هیئت دولت درجمع خبرنگاران افزود: در این جلسه آثار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این توافقنامه مورد بحث قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از خبرنگاران و اصحاب رسانه که اخبار دولت را سریع و دقیق به مردم منعکس می‌کنند قدردانی کرد و درعین حال از آن‌ها خواست در خبرهای برخی همایش‌ها و جلسات که مسئولان دولت حضور دارند دقت بیشتری صورت گیرد.

نوبخت گفت: گاهی اوقات مطلبی به نقل از یک مسئول دولتی منتشر می شود که برداشت خبرنگار است و ظرف دو روز گذشته شاهد بودیم که مطلبی به نقل از من درخصوص آثار مثبت اقتصادی توافق نامه ژنو منعکس شد که من در آن خصوص اصلاً اظهارنظری نکرده بودم.

سخنگوی دولت افزود: آن خبرنگار عدد هشت میلیاردی را به نقل از من مطرح کرده بود که جزو گزارش من نبود.

وی گفت: در همین خصوص بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه دوم سیما در این باره اطلاع رسانی دقیقی کرد که جای قدردانی است.

نوبخت تاکید کرد: مطمئن باشید آثار اقتصادی و مابه‌ازای مالی که در این شش ماه برای اقتصاد ایران از بابت توافق نامه ژنو ایجاد خواهد شد فراتر از هشت میلیارد دلار است، اما نباید مطالب غیرواقعی منتشر شود.

پیش نویس لایحه بودجه اوایل هفته آینده نهایی می شود

سخنگوی دولت با تاکید بر این که لایحه بودجه ۹۳ در وقت قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد پیش بینی کرد پیش نویس این لایحه اوایل هفته آینده در هیئت دولت نهایی شود .

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: چهار تبصره دیگر این لایحه در جلسه هیئت دولت تصویب شد و رسیدگی به این لایحه عصر امروز هم ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر در این باره که برخی شاخص های بودجه از جمله نرخ تورم و ارز و رقم کل بودجه کی اعلام می شود؟ گفت: در بودجه به عنوان سند مالی ، منابع و مصارف کشور تعیین می شود که باید منعکس شود و این اعداد و ارقام اعلام خواهد شد اما آنچه اهمیت دارد آثار این منابع و مصارف در زندگی مردم است.

وی افزود: در تصویب هر برنامه و هر بودجه ای باید به آثار مثبت آن در زندگی مردم توجه داشت و در بودجه سال آینده نیز به شاخص هایی همچون رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش اشتغال و دیگر متغیرهای کلان اقتصادی توجه خواهیم داشت.

نوبخت گفت: بر همین اساس زمانی که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سناریوهای مختلفی را برای سال ۹۳ به صورت پیش نویس لایحه مطرح کرد هیئت دولت هم به تناسب آثار آن بر زندگی مردم گزینه ها را انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: به محض اینکه این لایحه در دولت نهایی شود اعداد و ارقام آن را در محلی غیر از ساختمان ریاست جمهوری مطرح خواهیم کرد.

دولت و بانک مرکزی از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کند

سخنگوی دولت گفت: بانک مرکزی و دولت از واقعی شدن نرخ ارز استقبال می کند و رویکرد ما در ماه های باقی مانده از امسال و همچنین سال آینده رفتن به سمت نرخی ثابت است.

خبرنگاری درحاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران از محمد باقر نوبخت پرسید :آیا خبر برخی خبرگزاری ها را مبنی بر اینکه بانک مرکزی در روزهای اخیر با تزریق نکردن دلار به بازار ، جلوی کاهش نرخ دلار را گرفته است ،تایید می کنید ؟.

سخنگوی دولت گفت: رسما این موضوع را تکذیب می کنم و بانک مرکزی در توقف کاهش نرخ ارز این کار را نکرده است.

وی افزود: در ماههای آینده منابع قابل تصرف ارزی برای اقتصاد ایران و بانک مرکزی فراتر از گذشته ایجاد می شود که به اعداد واقع بینانه تری که موجب خوشحالی مردم می شود دست خواهیم یافت.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که چرا رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی شب گذشته اش هیچ توضیحی در خصوص گشایش فضای سیاسی و رفع محدودیت های امنیتی در کشور نداد گفت: اگر قرار است گشایشی حاصل شود باید در عمل صورت گیرد نه در گفتار .

وی افزود: با توجه به رویکرد شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید قطعا در خصوص فضای سیاسی و فرهنگی متناسب با آرمان های نظام اقداماتی صورت می گیرد و باید فرصت داد تا آثارش در جامعه مشاهده شود.

سخنگوی دولت گفت: اگر قرار باشد اقداماتی صورت گیرد که در حال انجام است بازگویی آن در خود روند اخلال ایجاد می کند.

کالاهای اساسی بموقع و بدون مانع به‌ دست مردم می‌رسد

سخنگوی دولت گفت: جلسه امروز هیئت دولت چند مصوبه داشت که در مصوبه نخست به منظور تسریع در تأمین کالاهای اساسی و جلوگیری از پرداخت دموراژ (جریمه) کشتی هایی که کالاهای اساسی را وارد می کنند مصوبات خوبی داشتیم که به موجب آن کالاهای اساسی به وقت و بدون مانع بدست مردم خواهد رسید.

محمدباقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این جلسه تقسیط بدهی های معوقه کشاورزان خسارت دیده تمدید شد.

وی گفت: اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزان از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود تا به کشاورزانی که در موارد مختلف خسارت دیدند پرداخت شود.

نوبخت افزود: همچنین برای جبران خسارت ناشی از آتش سوزی در منطقه ابراهیم آباد گیلان، سیل و زلزله در استان ایلام و سیل در استان یزد امروز هیئت وزیران تصویب کرد مبالغ مناسبی به صورت تسهیلات و کمک بلاعوض در اختیار خسارت دیدگان قرار گیرد. http://hadidnews.com/vdcbszb5.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما