تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۶
این کشور واردات نفت از ایران را در نیمه نخست ۲۰۱۴ در سطح ۶ ماه قبل نگه می دارد..
آمریکا معافیت تایوان از تحریم نفتی ایران را تمدید کرد
دولت آمریکا معافیت تایوان از تحریم نفتی ایران را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد و در چارچوب توافق هسته ای ژنو موافقت کرد این کشور واردات نفت از ایران را در نیمه نخست ۲۰۱۴ در سطح ۶ ماه قبل نگه دارد.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از رویترز، دولت آمریکا معافیت تایوان از قانون تحریم نفتی ایران را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد.



به گفته منابع آگاه این تصمیم پس از آن گرفته شده است که دولت تایوان موافقت کرده است واردات نفت از ایران برای شش ماه آینده را در سطح ۶ ماه قبل نگه دارد.



یک منبع آگاه در این زمینه گفت: ما دوره ۶ ماهه واردات نفت تایوان از ایران را مرور کرده ایم که بر اساس آن تایوان ملزم شده است واردات نفت از ایران را طی نیمه نخست سال ۲۰۱۴ کمتر از ۲ میلیون بشکه (۱۱ هزار بشکه در روز) نگه دارد.



تایوان در سال جاری میلادی تنها ۱۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است. واردات نفت این کشور از ایران در سال ۲۰۱۲ نیز تنها ۲۴ هزار بشکه در روز بوده است.



وی افزود:«ما برای افزایش واردات نفت از ایران شاید باید منتظر تصمیم گیری در مورد نیمه دوم سال ۲۰۱۴ باشیم».



دوره جدید معافیت تایوان از تحریم ها از دسامبر ۲۰۱۳ آغاز و در می ۲۰۱۴ به پایان می رسد.



توافق دولت آمریکا با تایوان برای حفظ سطح کنونی واردات نفت ایران در حالی است که گروه ۵+۱ در توافق هسته ای متعهد شده است طی ۶ ماه آینده تلاشی را برای کاهش بیشتر واردات نفت ایران از سطح کنونی انجام ندهد.



در این توافق رقم کنونی صادرات نفت ایران ۱ میلیون بشکه در روز اعلام شده است. مراجع غیررسمی صادرات نفت ایران در ماه اکتبر را حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز برآورد کرده اند.



بر اساس قانون تحریم نفتی ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است طی دوره های گذشته دولت آمریکا معافیت کشورها از تحریم نفتی ایران را تنها زمانی تمدید می کرد که این کشورها تا حد قابل توجهی واردات نفت از ایران را کاهش دهند. http://hadidnews.com/vdciwqar.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما