تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۴
قائم مقام شرکت آسان پرداخت پرشين خبر داد:

تغيير نرخ کارمزد تراکنشها در دستور كار بانك مركزي

در خصوص نرخ كارمزدها شوراي پول و اعتبار تصميم گيري كرده و تغييرات اعمال شده را اعلام خواهد كرد.
تغيير نرخ کارمزد تراکنشها در دستور كار بانك مركزي
مهدي شهيدي از اصلاح نظام پرداخت کارمزد الکترونيک خبر داد و گفت :در خصوص نرخ كارمزدها شوراي پول و اعتبار تصميم گيري كرده و تغييرات اعمال شده را اعلام خواهد كرد.

به گزارش حدیدنیوز؛ مهدي شهيدي قائم مقام مديرعامل شرکت آسان پراخت پرشين طي نشستي خبري با خبرنگاران با اشاره به شکل گيري شرکت شبکه الکترونيکي پرداخت کارت شاپرک گفت: از زمان ايجاد شاپرک نظارتها بر عملکرد شرکتهاي psp سنگين تر شده و همين مسئله موجب شده تا اعتماد عمومي به نظام پرداخت الکترونيک کشور افزايش پيدا کند.



وي با اشاره به اصلاح نظام کارمزد در حوزه پرداخت الکترونيک کشور اظهار داشت: با تاييد ۱۲ شرکت psp از سوي بانک مرکزي و شاپرک قرار است نظام پرداخت کارمزدها اصلاح شود.



شهيدي در واکنش به اين سوال که آيا سقف و کفي براي تعيين کارمزدها در نظر گرفته شده است، پاسخ داد: شرکت هاي psp پيشنهادات خود را در اين ارتباط به شاپرک ارائه کردند اما به نظر مي رسد هنوز اين مسئله نهايي نشده است.



وي اعلام کرد: روي مبحث کارمزدها شوراي پول و اعتبار تصميم گيري خواهد کرد و اصلاحيه جديد را به زودي ابلاغ مي کند.



وي درباره هزينه تمام شده تراکنش ها روي دستگاه هاي pos گفت: محاسبه شرکتها در ارتباط با قيمت تراکنش ها متفاوت است، البته برخي از شرکتها هزينه تمام شده يک تراکنش روي pos را ۵۰۰ تومان اعلام کردند.



او درباره ورود شرکت شاپرک به مقوله پرداخت هاي همراه گفت: بعيد است امسال شاپرک روي پرداخت هاي همراه ورود داشته باشد فعلا پرداخت هاي اينترنتي مقوله قابل توجه و مهم تري براي ورود شاپرک بوده است.



شهيدي در خصوص مجاز شدن تسويه آني براي برخي از صنوف گفت: بحث تسويه آني براي برخي از صنوف کاملا منتفي شده است و آن دسته از صنوفي که در اين رابطه مشکل دارند، بايد از مشتريان درخواست انتقال وجه به حساب يا چک بانکي را داشته باشند.



وي گفت: درست است که از لحاظ فني امکان ايجاد تسويه آني براي برخي از صنوف وجود دارد اما در هيچ کجاي دنيا بحث تسويه آني مطرح نيست و فعلا شاپرک صلاح دانسته که اين مسئله مسکوت بماند.



قائم مقام شرکت آسان پرداخت پرشين در عين حال تصريح کرد: ايجاد محدوديت در حوزه پرداخت الکترونيک امنيت را در شبکه افزايش مي دهد. http://hadidnews.com/vdchw-ni.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما