تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تاکید کرد

پرهیز از هرگونه اظهارنظر نسنجیده در مورد دستمزد

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هرگونه اظهارنظر نسنجیده در خصوص افزایش دستمزد را فاقد وجاهت قانونی دانست.
پرهیز از هرگونه اظهارنظر نسنجیده در مورد دستمزد
به گزارش حدیدنیوز، اولیا علی بیگی گفت: قانونگذار در ماده ۴۱ قانون کار صراحتا پیش‌بینی‌های لازم را صورت داده و مشخص کرده است که دستمزد کارگران به چه شکل و شیوه‌ای تعیین شود.



وی ادامه داد: طبعا شورای عالی کار با بررسی‌های لازم نسبت به شرایط محیط کار و شرایط اقتصاد کشور به نتیجه قابل قبولی در خصوص تعیین دستمزد می‌رسد.



علی بیگی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر افزایش شش درصدی دستمزد کارگران در سال آینده گفت: اظهارنظرهای نسنجیده که جو جامعه را به هم بریزد هیچ اثری ندارد و می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.



به اعتقاد رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار وقتی از افزایش حقوق و دستمزد سخن می‌گوییم باید منطقی و عقلانی و بر اساس قوانین و مقررات باشد در غیر این صورت حرفی عبث و باطل و مغایر با قانون است.



وی درباره تشکیل جلسات بررسی تعیین مزد شورای عالی کار به صورت ماهانه اظهار کرد: بر اساس آنچه قانون پبیش‌بینی کرده است شورای عالی کار به عنوان نماد سه جانبه‌گرایی می تواند هر ماه تشکیل جلسه دهد ولی رسالت شورای عالی کار تنها تعیین مزد نیست ضمن آنکه هیچ منع و محدودیتی ندارد که ماهانه نشست برگزار کند.



به گفته علی بیگی وظیفه دبیرخانه شورای عالی کار است که ماهانه یا هر سه ماه جلسه بگذارد و در مورد موضوع حداقل دستمزد هم در سه ماهه پایانی سال نشستهایی را برگزار کند. http://hadidnews.com/vdchv-ni.23nqxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما