تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۷
در سال ۲۰۱۴ به نظر می‌رسد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت مجبور شود تولید خود را کاهش دهد.
اوپک سال آینده مجبور به کاهش تولید است
موسسه سیتی گروپ اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک احتمالا مجبور خواهد شد تولید نفت خود را در سال آینده در بحبوحه افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان خارج از اوپک نظیر آمریکا، کانادا، قزاقستان و برزیل کاهش دهد.



به گزارش حدیدنیوز، به نقل از بلومبرگ، سیتی گروپ در گزارشی اعلام کرد: در سال ۲۰۱۴ میلادی به نظر می‌رسد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مجبور شود تولید خود را کاهش دهد.



رشد عرضه نفت از سوی کشورهای خارج از اوپک بالا به نظر می‌رسد و رشد تقاضا چندان قابل توجه نخواهد بود.



سیتی گروپ افزود: عرضه کشورهای خارج از اوپک انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۴ میلادی روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رشد داشته باشد و در راس آن‌ها آمریکای شمالی قرار دارد.



شروع فعالیت میدان نفتی کاشگان روزانه صد هزار بشکه به تولید کشورهای غیر عضو اوپک خواهد افزود و پروژه‌های جدید نفتی در برزیل به بهره برداری خواهد رسید. تقاضا برای نفت اوپک در سال آینده به ۲۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که روزانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه کمتر از سطح تقاضا در سال ۲۰۱۳ است.



اوپک که در سال ۲۰۱۱ سقف تولید جمعی خود را ۳۰ میلیون بشکه در روز تعیین کرده در چهارم دسامبر تصمیم گیری درباره سیاست های خود در زمینه تولید در وین تشکیل جلسه می دهد. اعضا این سازمان که ۴۰ درصد نفت جهان را تامین می کنند شامل الجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر،‌عربستان، امارات و ونزوئلا هستند. http://hadidnews.com/vdci5war.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما