تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
امنیت شغلی، یکی از مولفه‌های مهم در افزایش امید به زندگی و جلوگیری از افسردگی می‌باشد.
امنیت شغلی، امید به زندگی را افزایش می‌دهد

به گزارش حدیدنیوز، دکتر جاوید ثمودی با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت شغلی در جامعه به منظور تضمین سلامت روحی و روانی گفت: امنیت شغلی نقش مهمی در افزایش امید به آینده و احساس امیدواری در طول زندگی دارد.



این دکتر روان شناس تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم در جلوگیری از افسردگی و نا امیدی در زندگی افراد، امنیت شغلی است که موجب برنامه ریزی برای آینده‌ای بهتر می‌شود.



وی امنیت شغلی را یکی از پایه‌های مهم برای آینده و معیشت امروز خواند و عنوان کرد: فرد دارای شغل و کار همواره با دو مشکل شرایط سخت از نظر معیشتی و شغلی و همچنین ساختار نظام شغلی خود مواجه است که برای تحمل این شرایط ارتقای امنیت شغلی عنصری مهم و اساسی می باشد.


این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر احساس خوشایند امنیت شغلی در زندگی وجود داشته باشد تحمل شرایط دشوار و سخت کار به مراتب آسان تر می‌شود و انسان در شرایط روحی مناسبی، زندگی می‌گذراند و فرد را در شغل و حرفه‌اش به سمت جلو و رو به پیشرفت هدایت می‌کند.



وی ناامیدی و نداشتن انگیزه را از آثار مهم عدم امنیت شغلی برشمرد و گفت: احساس فقدان امنیت شغلی، امید را در انسان از میان می برد و موجب افسردگی و گاه روان پریشی می‌شود از این رو باید در جهت دستیابی به این امنیت مهم تلاش‌هایی از سوی مسئولان و کارفرمایان صورت پذیرد تا به بازدهی بالاتری دست پیدا کنیم.



ثمودی ارتقای امنیت شغلی در جامعه را یکی از وظایف مهم مسئولان خواند و اظهارداشت: مسئولان نظام در جهت ایجاد امید، پویایی و تکاپو در جامعه وظیفه دارند با برنامه ریزی‌های کلان در بخش خصوصی و دولتی، امنیت شغلی را با وضع قوانین حمایتی و تشکیل شوراهای پیگیر ایجاد نمایند تا جامعه بتواند با احساس خوشایند امنیت شغلی به تکاپو بپردزاد.



وی خاطرنشان کرد: صاحبن مشاغل می‌توانند از راهکارهای مهمی در جهت کسب امنیت شغلی استفاده نمایند از این رو آموزش‌های ضمن خدمت در جهت ارتقای سطح آگاهی و همگام نمودن با تکنولوژی و پیشرفت‌های روز افزون در شغل می تواند پایداری و ثبات شغل را تضمین نماید.



این استاد روان شناس در پایان تاکید کرد: دستیابی به امیت شغلی راهکارهای تخصصی، قانونی و آموزشی فراوانی دارد که می توان به آن دست یافت و در نهایت جامعه‌ای امیدوار و پویا در جهت دستیابی به رشد و توسعه ترسیم کرد.

http://hadidnews.com/vdcene8w.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما