تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
اپل برای اولین بار از درخواست‌های دولت آمریکا و دیگر دولت‌های جهان برای دریافت اطلاعات پرده برداشت.
انتشار اولین گزارش اپل از درخواست‌های جاسوسی آمریکا
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سی ان ان، بر اساس این گزارش شفافیت که دیروز منتشر شده، تعداد حساب‌های کاربری و درخواست‌های دریافت اطلاعات که از سوی کشورهای مختلف در نیمه اول سال ۲۰۱۳ به اپل ارائه شده، مشخص شده است.

بر اساس گزارش یاد شده آمریکا بین هزار تا دوهزار درخواست برای دسترسی به اطلاعات دوهزار تا سه هزار حساب کاربری به اپل ارائه کرده و در صدر قرار گرفته است. این اطلاعات از داده‌‌های شخصی کاربران فروشگاه آنلاین موسیقی و ویدیوی آی تیونز تا مرکز بازی اپل و همین طور حساب‌های کلود اپل مانند آی کلود را شامل می‌شوند.

بخش عمده درخواست های ارائه شده به اپل مربوط به نهادهای قضایی آمریکا بوده و ادعا شده که از آنها برای یافتن تبلت‌ها، رایانه‌ها و گوشی‌های مفقود یا سرقت شده که ساخت اپل بوده، استفاده شده است.

اپل می‌گوید در مجموع ۳۵۴۲ درخواست برای دریافت اطلاعات مربوط به ۸۶۰۵ وسیله دریافت کرده و البته تنها در مورد ۸۸ وسیله پاسخ منفی داده است. آلمان و سنگاپور در زمینه ارائه درخواست‌های مشابه رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

به غیر از اپل، گوگل نیز انتشار درخواست‌های دریافت اطلاعات از سوی دولت ها را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرده و گزارش های خود را هر شش ماه یک بار به روز می کند. انتشار چنین گزارش هایی نتیجه افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی دیجیتال دامنه دار نهادهای جاسوسی آمریکا برای سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان است که افکار عمومی را در مورد ماهیت و عملکرد شرکت های فناوری آمریکا به شدت بدبین کرده است. http://hadidnews.com/vdcd9f0x.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما