تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
در ادامه بررسی لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۲ صورت گرفت

منتفی شدن کاهش یارانه‌بگیران با حذف تبصره‌های الحاقی

پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقی لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۲ با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
منتفی شدن کاهش یارانه‌بگیران با حذف تبصره‌های الحاقی

به گزارش حدیدنیوز، در ادامه بررسی لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور و بررسی تبصره‌های الحاقی آن پیشنهاد حذف تمام تبصره‌های الحاقی از اصلاحیه بودجه مطرح شد.



علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ضرورت چندانی برای بررسی تبصره‌های الحاقی به لایحه اصلاحی بودجه وجود ندارد، گفت: همانطور که می‌دانید دولت از سر اضطرار لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۲ را به مجلس ارائه کرد و ما یک ماه بعد نیز لایحه بودجه سال ۹۳ را داریم و اگر آقایان موافقت کنند پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقیه لایحه اصلاحیه بودجه را مطرح کنیم.



وی افزود: اگر بخواهیم لایحه اصلاحیه را چاق و چله کنیم عملاً ممکن است از لوایح و طرح‌های مهم باز بمانیم و دولت نیز موظف است تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال ۹۳ را به مجلس ارائه دهد و ممکن است ما با ادامه بحث‌ها به لایحه بودجه وصل شویم.



رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ضرورت مطرح شدن موافقین و مخالفین این پیشنهاد گفت: ما فقط نمایندگان را برای این مسئله اغنا می‌کنیم و پیشنهادهای مخالف و موافق را مطرح خواهیم کرد.



در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حذف تبصره‌های الحاقی لایحه اصلاحیه بودجه گفت: ما نباید اجازه دهیم که هزینه یارانه‌ها از محل حقوق و مزایای نیروهای مسلح و حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت پرداخت شود.



وی افزود: جمعیت کشور ۷۵ میلیون نفر است و این در حالی است که نزدیک به ۷۷ میلیون نفر یارانه می‌گیرند و ۵ میلیون نفر هم از دریافت یارانه انصراف دادند باید این ۷ میلیون یارانه‌بگیر اضافی از مجموع یارانه‌بگیران حذف شوند و نیازی به حذف دهک‌های محروم از جمع یارانه‌بگیران نیست.



همچنین عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با حذف تبصره‌های الحاقی به لایحه اصلاحیه بودجه گفت: دلایل بسیار خوبی از سوی رئیس مجلس و همچنین آقای قاضی پور در خصوص حذف تبصره‌های الحاقی بیان شد و به نظر من لازم نیست که برای تبصره‌های الحاقی وقت زیادی از مجلس شورای اسلامی گرفته شود.



وی افزود: ما با اجرای این پیشنهاد می‌توانیم به موارد بسیار مهم‌تری در خصوص بررسی لوایح برسیم.



در مقابل محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مخالفت با حذف تبصره‌های الحاقی گفت: تبصره‌های الحاقی به این منظور وضع می‌شوند تا قوانین جامع و مانع باشد.



وی افزود: این تبصره‌های الحاقی فرصتی برای مجلس است تا این لایحه به صورت جامع و مانع تایید شود و کارهای دولت تسهیل شود.



از این رو من با حذف تبصره‌های الحاقی مخالف هستم.



همچنین غلامرضا کاتب عضو کمیسیون بودجه و محاسبات کشور در مخالفت با پیشنهاد حذف این تبصره‌ها گفت: من خودم با پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقی موافق هستم اما کمیسیون در قالب پیشنهادات مختلفی که به آن شده است این تبصره‌ها را در لایحه گنجانده است بنابراین من با حذف این پیشنهادات مخالفم چرا که آن را خلاف آیین‌نامه می‌دانم.



همچنین محمدباقر نوبخت نماینده دولت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با حذف تبصره‌های الحاقی بودجه گفت: دولت حتما لایحه بودجه سال ۹۳ را در آذرماه ۱۳۹۳ به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد و من قول می دهم که تا حد ممکن تمام تبصره‌های الحاقی به اصلاحیه بودجه سال ۹۲ را در لایحه بودجه سال ۹۳ بگنجانم.



وی افزود: از این رو من از نمایندگان محترم تقاضا می‌کنم تا با پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقی موافقت کنند.



در نهایت با رای‌گیری صورت گرفت با ۱۲۵ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقی از اصلاحیه بودجه سال ۹۲ به تصویب رسید.



با توجه به اینکه در تبصره‌ ۴ تبصره‌های الحاقی این نکته ذکر شده بود که دولت می‌تواند ۳۰ درصد از یارانه‌بگیران را حذف کند با حذف این تبصره دیگر از تعداد یارانه‌بگیران کاسته نخواهد شد. این مسئله در تبصره ۴ بخش تبصره‌های الحاقی لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۲ پیش‌بینی شده بود که با رای نمایندگان حذف شد.

http://hadidnews.com/vdcj8ye8.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما