تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
وزارت نفت شاگرد اول خصوصی‌سازی شد

جزئیات عملکرد واگذاری سهام ۸ وزارتخانه

وزارت نفت با ۴۶.۶ درصد بالاترین میزان واگذاری طی ۹ سال اخیر را به خود اختصاص داده است.
جزئیات عملکرد واگذاری سهام ۸ وزارتخانه
به گزارش حدیدنیوز، سازمان خصوصی سازی جزئیات عملکرد ۸ وزارتخانه که زیرمجموعه های آنها در لیست واگذاری سهام قرار دارند را اعلام کرد که بر اساس آن وزارت نفت بالاترین میزان فروش سهام و وزارت آموزش و پرورش کمترین میزان را طی۹ سال گذشته به خود اختصاص داده است.



بر این اساس از ۱.۴۹۳.۵۴۲ میلیارد ریال سهامی که طی سالهای ۸۴ تا نیمه اول مهرماه سال جاری به بخش های مختلف با روش های مختلف واگذار شده است، ۶۹۴ هزار و ۲۵۹ میلیاردریال از زیرمجموعه های وزارت نفت و ۳۳۹ هزار و ۹۴۰ میلیاردریال از زیرمجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.



همچنین ۱۱۵ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال از سهام فروش رفته متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۶۹ هزار و ۱۹۹ میلیاردریال متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۲۴۰ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال متعلق به وزارت نیرو، ۴ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال متعلق به وزارت جهاد کشاورزی بود.



در عین حال در این ۹ سال وزارت آموزش و پرورش ۹۰ میلیارد ریال و وزارت راه و شهرسازی ۲۹ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال سهام زیرمجموعه های خود را اگذار کرده اند.



آمار واگذاری سهام نشان دهنده این است که وزارت نفت با ۴۶.۶ درصد و وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۲۲.۸ درصد به ترتیب رتبه های اول و دوم واگذاری وزارتخانه ها را به خود اختصاص داده اند. پس از آنها وزارت نیرو ۱۶.۱ درصد واگذاری ها را از آن خود کرد.



وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات۷.۸ درصد، وزارت امور اقتصادی و درایی ۴.۶ درصد، وزارت جهادکشاورزی ۰.۳ درصد، وزارت آموزش و پرورش ۰.۰۱ درصد و وزارت راه و شهرسازی ۲.۰ درصد از واگذاری ها را به خود اختصاص دادند.



در سال جاری نیز وزارت نفت ۹۳ هزار و ۷۴۳ میلیاردریال، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۴۶ هزار و ۷۳۹ میلیاردریال، وزارت نیرو ۳ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی یکهزار و ۹۱۷ میلیارد ریال و وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱۰۷میلیارد ریال از سهام خود را بفروش رساندند.



بدون احتساب آمار مربوط به واگذاری سهام عدالت طی ۹ سال اخیر نیز وزارت نفت ۴۰.۵ درصد از واگذاری ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۷.۹ درصد، وزارت نیرو ۱۴.۵ درصد،  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹.۷ درصد، وزارت امور اقتصادی و دارایی ۵.۰ درصد، وزارت راه و شهرسازی ۲.۱ درصد، وزارت جهادکشاورزی ۰.۴ درصد و وزارت آموزش و پرورش ۰.۰۱ درصد از واگذاری ها را انجام دادند.

http://hadidnews.com/vdcamwnu.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما