تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جایگزینی برای طرح شبنم و ایران‌کد در نظر گرفته شود، گفت: وزارت صنعت اگر جایگزینی ندارد باید ما را قانع کند که معایب این دو طرح بیش از محاسن است.
به گزارش حدیدنیوز، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد طرح شبنم و احتمال بازگشت ایران‌کد اظهار داشت: از این موضوع اطلاعی ندارم ولی وزارت صنعت باید در این مورد توضیح دهد که دلیل این کار چه بوده است، البته گفته می‌شود که برای تسهیل در امور مردم و حذف اقدامات دست‌و پاگیر این کار انجام شده که اگر با این نیت باشد اقدام خوبی است ولی این نگرانی وجود دارد که ممکن است قاچاق گسترش پیدا کند.



وی با بیان اینکه اگر دولت و وزارت صنعت روی قاچاق کالا نظارت خود را افزایش دهد و همت بیشتری به خرج دهد می‌توان جبران حذف ایران‌کد و شبنم باشد، گفت: البته باید با توجه به حذف این دو مورد نظامی جایگزین شود که بتواند نبود آنها را جبران کند زیرا باید نظام توزیع ساماندهی شود و مبدأ و مقصد هر کالایی مشخص شود،‌ و ایران‌کد و شبنم با توجه به معایبی که داشت تا حدی این کار را انجام می‌داد، بنابراین لازم است جایگزینی برای آن انتخاب شود که معایب آنها را نداشته باشد.



عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: در مورد شبنم نیز باید سعی کنیم طرحی جایگزین شود که معایب گذشته را نداشته باشد و محاسن آن نیز حفظ شود، دست‌و پاگیر بود برخی از موضوعات و سهولت در فضای کسب و کار را قبول داریم ولی باید جایگزین داشته باشد.



فولادگر در واکنش به این موضوع که وزیر صنعت اعلام کرده "جایگزینی برای طرح شبنم وجود ندارد و سه طرح است که در این راستا در کشور وجود دارد و همین موارد کافی است" بیان کرد: اگر جایگزینی وجود ندارد باید اثبات کنند که معایب این طرح بیشتر از محاسن آن است. اگر قانع شویم برای حذف قوانین دست‌و پاگیر، مخالفتی ندارم.



طرح شبنم و ایران‌کد پس از گفت‌وگوی تلویزیونی وزیر صنعت در مورد تقاضا برای حذف این دو موضوع، از فردای آن روز حذف شد و به‌گفته وزیر صنعت این قوانین برای سهولت در روند انجام کارها انجام شده و به‌اندازه کافی قوانینی برای شناسایی کالاها در کشور وجود دارد. نعمت‌زاده معتقد است که کد شبنم قانونی کردن قاچاق است. http://hadidnews.com/vdcgxz9x.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما