تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
مخابرات اعلام کرد اضافه مبالغ دریافتی افزایش تعرفه پالس تلفن ثابت از ۴۴.۷ ریال به ۵۸.۷۱ ریال را در دو ماه دیگر به مشترکان بازمی‌گرداند.
مخابرات مبالغ اضافه دریافتی را به مشترکان تلفن ثابت بازمی‌گرداند
به گزارش حدیدنیوز، شرکت مخابرات اعلام کرد که تصمیم دارد مابه التفاوت دریافتی از مشترکان تلفن ثابت را در صورتحساب بعدی به آنها بازگرداند.



این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده: «براساس مصوبه شورای رقابت، در دوره جدید صدور قبض‌های تلفن ثابت درصد ناچیزی به تعرفه‌های مخابراتی اضافه و در چند استان از مشترکان دریافت شده است.



از آنجا که مذاکرات مقامات ذیصلاح در تعرفه‌گذاری برای تعیین تعرفه‌های نهایی مخابراتی در جریان است، از این رو شرکت مخابرات ایران برای همگامی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید مقرر کرد مابه التفاوت دریافتی از مشترکین در صورتحساب بعدی اعمال شود.»



منظور مخابرات از درصد ناچیزی که به تعرفه‌ها اضافه شده تغییر تعرفه پالس از ۵۱.۰۳ ریال به ۵۸.۷۱ ریال در سراسر کشور است.



سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی معتقد است: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، افزایش تعرفه تلفن ثابت غیرقانونی است و قبض‌های مهر باید با نرخ هر پالس ۴۴.۷ ریال محاسبه می‌شد.



رگولاتوری می‌گوید: با پیگیری رگولاتوری، مخابرات موضوع بازگرداندن اضافه ‌دریافت‌ها را پذیرفته است.



البته به تازگی قبوض تلفن ثابت مربوط به ۱۵/۵/۹۲ تا ۱۵/۷/۹۲ صادر شده و مخابرات تا زمان صدور قبوض دوره بعد (دوره چهارم) و بازگرداندن اضافه دریافت‌ها دو ماه زمان دارد.



علاوه بر اینکه مخابرات در خبر ش درباره بازگرداندن اضافه دریافت‌ها اشاره‌ای نکرده که تنها اضافه دریافت دوره گذشته (قبض ماه مهر) را به مشترکان پرداخت خواهد کرد یا تمام اضافه دریافت‌ها را.



زیرا رگولاتوری معتقد است افزایش تعرفه پالس از ۴۴.۷ ریال به ۵۱.۰۳ ریال از ابتدای سال ۹۱ غیرقانونی بوده است و در ادامه این کار غیرقانونی با افزایش مجدد تعرفه از ۵۱.۰۳ ریال به ۵۸.۷۱ ریال ادامه یافته است. http://hadidnews.com/vdchi6ni.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما